Gå til innhold

Barn kan visst ärva skor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hejsan!! Jag har jobbat med skor i många år o menar bestämt, att barn visst kan ärva skor. men barns skal inte ärva nedslitna skor-det är absolut inte bra!! Fram till ca 3 års ålder, är ett barnens fötter relativt mjuka, så då behöver de stödiga skor. När de äe små, dvs. fram till kanske 3 års ålder, så sliter barn väldigt lite på sina skor. iallfall så har inte miitt barn gjort det. jag har både sparat mitt barns skor, så mitt andra barn kan ärva dem + så har jag själv fått andra vänninors barns skor. Men som sagt, så fort de sliter på sålen, skal man inte ärva skor.

Ja, så var det det där med billiga o dyra skor. Jag menar att det viktigaste är att de sitter stadigt på foten, passar just ditt barns fot, är varma o täta inför vintern. Om de är billiga eller dyra, spelar väl ingen roll??? Jag har köpt väldigt bra o billiga vinter skor på Sparkjöp. De är toppen!!!! Och de är täta, sitter bra på foten, är lätta för barnet att gå/soringa i o är varma. Jag har ingen tro på att dyra, fex.Gortex skor till 1000 kr, är bättre än de billigare. Det har jag också prövat..

Det handlar nog lite om ekonomi också, tror jag. Vi har ok ekonomi, men jag slösar inte pengar, utan tänker på att det ska funka o vara rent praktiskt för barnets del. Många gånger tror jag att vi vuxna tänker utifrån vårt eget behov o inte efter barnets behov..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også arvet sko til barna, sko som nesten ikke er brukt, ser ut som nye, med god passform og i riktig størrelse. Ser da ikke helt behovet for å alltid kjøpe nye:-) Men synes det må være helt opp til den enkelte hva de velger å gjøre - så lenge det er til det beste for barnet sitt, og det velger jeg å tro at de fleste gjør:-)

Skrevet

Som alltid; Ingen regel uten unntak.... ;-)

dessverre så er det så altfor mange som lar barna arve sko fra andre og IKKE er kritiske til hva de setter på beina til ungene....

PS: Skoene består ikke bare av en såle.... Det holder ikke bare å se om de er slitt skjeve... MEN det er MIN mening :-)

Skrevet

He he, synes det er mange kritiske modne foreldre jeg!!!

Skrevet

Storebror er litt plattfot og da synes jeg ikke han sko kan arves av Knerten, Mulig jeg lar de aller første penskoene arves.

Men jeg er av den oppfatning at sko er (nesten) like personlig som tannbørsten.

Men det er MIN mening.....

Skrevet

DET har du aldeles rett i Klatten ;-)))

Skrevet

Ja skoene formes straks du begynner å bruke de! MEN som sagt, ingen regel uten unntak... Og der befinner blant annet penskoene

seg ;-)))

Skrevet

Og vintersko i str.19 som bebbisen kun har sittet med! De kan vel arves vel?

Skrevet

Øff cørse, Moffi ;-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...