Gå til innhold

Vondt å se at ungen min ikke har det bra!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mor så vil man jo det aller aller beste for sitt barn. og at hun skal ha det bra og være et lykkelig barn som har venner og trives!! Derfor gjør det så vondt og hjertet mitt gråter når jeg ser hvordan hun sliter. Min nydelige datter skal utredes for adhd. Hun sliter veldig med humørsvingninger raserianfall og har kjempe dårlig impulskontroll, samt at hun har problemer med det faglige på skolen. Barn er redde for henne, og jeg forstår jo det også, grunnet hennes atferd. Når det ikke går hennes vei så kan hun reagere med å slå, det er akkurat som hun kommer i en transe. Det gjør det ikke lettere at vi har flyttet og at hun har startet på ny skole. Andre foreldre reagerer så vi har jo måttet være ganske åpne om hennes problemer, og jeg forstår jo også at de andre foreldrene lurer. Jeg går med en klump i magen ganske ofte og hvis telefonen ringer så skvetter jeg og tenker nå ringer vel skolen igjen. Hun støter fra seg venner og jeg er redd for at hun skal bli alene. Hun er jo en nydelig og egentlig veldig snill jente. Det skal bli godt og få en utredning og få noen svar! Trengte og få ut litt følelser nå. Flere som har det sånn?

Ha en fin dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det, det er ikke alltid enkelt å se at barn ikke har det bra! Jeg selv har en gutt som har slike humorsvingninger og låser seg helt ute noen gang. Storesøstra har fått både slag og spark uten grunn fra lillebroren, men hun sier likevel hun er glad i broren sin.

Han er en skjønn gutt som har noen veldig fine dager, og da blir mora glad som ei liten unge. Men dager som ikke er alltid helt på topp og vi har den ene nedturen etter den andre, blir jeg så fortvilet at jeg har bare lyst å gi opp alt. Sønnen min går på barnehagen enda så han har ikke noe diagnose, sies vel at han er litt ung enda, men jeg ( og helsesøstra 'og ) er ganske sikker at han kommer til å få en diagnose.

Spørsmål er bare hvilken? Vi har faktisk jobbet med saken siden han var 1,5 år, mistanken min har egentlig været der siden han bagynte å krype.

Vanskelig å ha det slik, men må prøv å gjøre beste ut av det. Håper dere får et svar og hjelp. Mange sliter med akkurat dette. For vær del har det pågått snart 5 år og vi er ikke kommet noe lenger.

Lykke til uansett...

Skrevet

Dette kunne jeg ha skrevet selv!! Du har en hverdag som er helt lik min.

Dersom du har lyst å legge meg til på msn så blir jeg glad.

Tror nemlig at vi kan ha endel å prate om.

Adressen er [email protected]

Skrevet

Jeg forstår akkurat hva du mener. Har en sønn på snart 5 år. Helt fra han begynte i barnehagen har vi mistenkt at noe er galt. Da var han 2 år. Han har dårlig impulskontroll og kommer ofte opp i konflikter i barnehagen. Hjemme går det stort sett greit og han leker best i små grupper og når det er litt ro rundt ham. Vi har vært i kontakt med ppt og nå er han henvist til BUP. Jeg har alltid en klump i magen når jeg skal hente han i barnehagen, for jeg lurer på hva han har gjort "galt" i dag. Ofte er han veldig grei, men ofte så har det jo vært noen konflikter. Føler meg ganske mislykket noen ganger. Lurer på hva de andre foreldrene tenker og får noen ganger følelse av at de synes vi er noen dårlige foreldre som ikke kan oppdra sønnen vår. Er så redd for at han ikke kommer til å få venner når han blir eldre. Jeg håper jo ikke at han har ADHD, men på en annen side så vil vi jo kanskje få litt mere hjelp da. Jeg synes jo selvfølgelig at han er verdens nydeligste gutt og han har jo mange gode egenskaper. Men jeg kjenner veldig godt igjen den klumpen i magen du skriver om.

Skrevet

Hei allesammen! Takk for svar. Det hjelper virkelig og ha noen å prate med som er i lignende situasjon og som opplever det samme som meg/oss. Vi har jo også gode dager og jeg har lært meg nå at de dagene må man glede seg over:) Jeg føler også at andre foreldre tror vi er dårlige foreldre som ikke har lært våres datter folkeskikk eller gitt henne oppdragelse, føler blikkene deres på meg. Er selfølgelig ikke noe gøy, men lite jeg får gjort noe med. Kan ikke bli likt av alle. Må bare konsentrere meg om jenta mi og fokusere på de positive opplevelsene med henne, for hennes del!

Hei Lille Trille fikk gutt 1/7-06. Jeg legger deg gjerne på msn så vi kan prate. Skal ut en tur nå, vi prates.

Dere får ha en fin og positiv dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...