Gå til innhold

Hjelp meg, vil jeg klare meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber den ene uken 1 dag og den andre uken 3 dager, får ca 3000 utbetalt da i måneden, jobber kun kveld, 4 timer...

husleie er på 5000+strøm +småregninger og mat

har en på snart 1 år..

hva har jeg krav på og hvor mye av hvert?

klarer jeg meg alene...eller sier trygdekontoret at jeg må finne meg jobb, trives å jobbe kveld og være hjemme på dagen med jenta mi(ihvertfall en liten stund til)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du en kommende alenemor?

I så fall, de sier ikke noe på hva du gjør nå. At du allerede har litt inntekt er bare fint for deg :)

Du søker om overgangsstønad som er på ca 9600 kr, men den blir redusert bittelitt siden du har noe inntekt

Så søker du på en ekstra barnetrygd

Stønad til barnetilsyn, dersom du har utgift de kveldene du jobber. Da kan du få dekket dette med 64 %.

Bidrag fra far

Skrevet

samboer skal flytte ut... godtar trygdekontoret at jeg jobber så lite? det virker som jeg kan klare meg da.. samboer har aldri egenlig stilt opp med penger, bruker det meste til seg selv, og jobber fult.. så var så redd jeg måtte flytte hjem til mamma og pappa

Skrevet

Frem til barnet er tre år stiller faktisk ikke trygdekontoret noe krav om at du skal være i yrkesaktivitet i det hele tatt. Du kan fint jobbe så lite du vil.

I tillegg kan du også søke om kontantstøtte om du ikke skal ha barnet i barnehage? Dobbel barnetrygd skal du også ha + bidrag fra far.

Sjekk også på husbanken.no, kan nok hende du kan få bostøtte også siden du har så lav inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...