Gå til innhold

Erfaringer med Mycostatin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk forskrevet mycsostatin pga av at baby har fått sopp i munnen, men bare til han. Er det ikke nødvendig at jeg behandles også? Kan ikke se at jeg har sopp på brystene, men har lest at begge måtte behandles uansett. Legen min sa at det trengtes ikke med mindre jeg var veldig sår, noe jeg altså ikke er. Nå har han fått det to-tre ganger til dagen noen dager, men det ser ut til å forsvinne for så å komme tilbake hele tiden. Noen med erfaringer? Skal det være slik for så å bli bra tilslutt? Har ikke lyst å gi han medisiner hvis det ikke er nødvendig...

Har prøvd med farris, men det tok ikke bort alt.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Smurte meg litt selv også, jeg!

Spørs sikkert hvor mye sopp det er, men jeg syntes det ble borte etter en ukes behandling. Fortsatte noen dager til, og nå synes jeg hun er fin! Hun hatet medisinen, da! :-)

Skrevet

Vi har hatt den jævla soppen siden uke 6, nå er gutten 5 mnd. Symptomene går fort bort, men det kommer igjen hvis vi slutter. Anbefaler deg å smøre på deg selv etter amming også. Det er helt ufattelig vondt med sopp på puppen, sprekker opp og er bare ille! Smør på. Kok smokker og vask bh og evt ammeinnlegg så varmt som mulig. Dette er seige greier. Irriterende.

Skrevet

Det er veldig viktig å fortsette å brume Mycostantin til to/tre dager etter at soppen er borte. Dersom du slutter med det samme soppen er borte, vil den bare komme tilbake.

Skrevet

Vår tulle var lenge plaget med sopp i munnen og det så ikke ut til at mycostatinen skulle ta det. Legen tipset oss med å holde opp et par dager fordi soppen ble ressistent mot medisinen. Vi skulle i mellomtiden prøve å skrape bort soppen. Jeg tok sterile gaslapper som jeg dynket med farris og skrapte forsiktig inn i munnen hennes. Det virket for oss, nå har hun ikke hatt sopp på mange mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...