Gå til innhold

Får man ikke feriepenger når..

Anbefalte innlegg

Skrevet

man har vært sykmeldt store deler av svangerskapet?

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel utbetalt sykepenger av 12 uker er det ikke sånn, tro?

Skrevet

man får vel vanlig feriepenger? har ikke hørt noe annet!

jeg har hvert sykemeldt siden uke 6 av svangerskapet jeg....

og sjefen min har sagt at jeg får ferie penger... men nå har hun hvert helt på jordet før da så , hun kan jo være det igjen.. men man må jo få feriepenger , selv om man er sykemeldt, så lenge ikke jobben kan tilrettelegges å sånt.. jeg ar hvertfall ikke hatt noe annet valg enn å være hjemme hvis jeg ikke ville miste min lille...

Skrevet

sykepenger, nei jeg snakker om feriepenger til neste år når jeg har vært sykmeldt store deler av dette året..mener jeg har hørt noe om at sykepenger(som man får når man er sykmeldt over lengre tid) ikke likestilles med vanlig lønn)som man får når man frisk og i jobb).

Er i tilfellet skikkelig kjipt om jeg ikke får feriepenger neste år(permisjonsåret) for da blir det vanskelig å ta ut 5 uker ferie..

Noen som vet noe?

Skrevet

Til vinterbarnivente

Har du fått svangerskapspenger eller sykepenger nå når du har vært sykmeldt..tror det har noe å si.. mener å ha hørt at de som får svangerskapspenger ikke har rett på feriepenger..men usikker på dette med oss som har sykepenger... håper virkelig at vi har samme rett på feriepenger...

Skrevet

ja, vi som er sykemeldt har rett på feriepenger på lik linje med de som har stått i jobb.

Men får du svangerskapspenger har du ikke krav på det.

Jeg har vært sykemeldt i perioder før jeg ble gravid også, alltid fått feriepenger fra trygdekontoret i likhet med det jeg hadde krav på fra arbeidsgiver.

Ta ut fem uker ferie du Kab!

Skrevet

Har funnet ut av det.. ringte lønningskontoret mitt..

Hvis det er slik at arbeidsgiver forskutterer sykepengene i sykemeldingsperioden, og trygdeetaten tilbakebetaler arbeidsgiver har man full rett til feriepenger akkurat som om man hadde vært i full jobb. MEN hvis du utbetales sykepenger direkte fra trygdeetaten så er det bare en begrenset periode det regnes feriepenger ut ifra.

Så tariffavtalen min er bedre enn det trygdeloven er.. Flaks for meg at jeg jobber på et sted hvor jeg har en slik tariffavtale og at arbeidsgiver forskutterer sykepengene:);) Da blir det 5 uker ferie til neste år!!!

Skrevet

du har rett på feriepenger dersom du er sykemeldt. fra juli i år får man også feripenger av svangerskapspengene. mange gravide sykemeldte seg i stedenfor å gå på svangerskapspenger tidligere fordi det kun var via sykepengene du fikk feripenger. men nå er det likt. du er jo ikke syk fordi om du er gravid!!!

Skrevet

venter Nathalia-TM...

vet du hvor jeg kan finne den infoen om svangerskapspenger, svart på hvitt? Trygdekontoret jeg hører til vet nemlig ikke..

Skrevet

Du har krav på feriepengener av de første 48 dagene mens du er sykmeldt.. .. Kjipt, men sånn er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...