Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Jeg har ei lita jente på drøye 3 måneder, og hun har ikke klart å bæsje på egenhånd siden 4 oktober!!! Vi har måtta hjelpe henne igang noen ganger, og da har det vært syke mengder som har kommet... Hun fjerter veldig mye for tida og det lukter skikkelig gubbe... Snuppa fullammes vel egentlig, men får tilbud om mme flaske om kveldene, og drikker da alt fra 20-120 ml... I flaska har vi litt malt, men det ser jammen ikke ut til å virke.. HS sier at dette er helt normalt for barn som fullammes, men gjør hun strengt tatt det da? Og all melken er jo tydeligvis ikke absorbert ettersom det kommer utrolig mye når vi hjelper henne igang? Er redd for å hjelpe henne for mye også, sånn at hun ikke skal klare det selv... noen tips eller råd? Sviskesaft er vel ikke ok før 4 mnd...?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hadde samme problemet, og fikk beskjed fra helsesøster om å gi 1-2.5 ml laktulose, får det reseptfritt på apoteket.
mummiboy 21.07.06 Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Sønnen min har det akkurat på samme måte, over 1 mnd siden sist, han er også 3 mnd. Får litt mme på kveldene. Har vært hos HS i dag og hun sier det er helt normalt, må gi han litt mer malt i flaska fremover + sviskesaft sa hun. Spurte også om han kunne bli avhengig av vår hjelp, men det var ikke noe å bekymre seg over. Det bedrer seg etterhvert sa hun.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Så godt å høre!!! Så hun sa du kunne bruke sviskesaft som er beregna for 4+ selv om ungen bare er 3 mnd? hadde vært verdt et forsøk, men tørr liksom ikke prøve... da er vel snuppa mi ganske normal likevel da:) HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 ike for å skremme noen,men goingen min ble lagt inn på sjukehuset da han ikke hadde bæsja på 6 uker...og da måtte det 2 klyster til for å få det ut, og da kom det masse!! helsesøstre og leger på helsestasjonen sa det var helt normalt, kom sikkert noe snart, men di på sjukehuset sa at eg burde komt med han på sjukehuset for lenge siden...han hadde kraftig forstoppelse... han ble fullamma, og var litt over 3 mnd da dette skjedde. er ikke sikkert det er slik med din baby, men ikke la det gå så altfor mange uker til viss det ikke kommer noe....
mummiboy 21.07.06 Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Ja hun sa d hun, stoler på henne + at jeg vet flere som har gitt litt svisker før 4 mnds alder
nenana Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 jeg fikk et kjempebra tips, fungerte godt på snuppa vår på 3,5 måned! Lag kamillete og putt inn 7-8 fennikel frø (som du plukker ut av posen med fennikel te). Hun drakk 2 flasker med denne blandingen, etter ca 8 timer kom det ut minst en liter med bæsj!!!! Stakkars hun måtte lagre all den dritten i tarmene, synes ikke det er normalt jeg, skjønner ikke hvorfor de på HS sier at det er greit :-/
skimre Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 vi begynte mesd sviskesaft da vesla var 2,5 mnd, malt hadde nemlig motsatt effekt her... det går helt fint det, da fikk vi fart i sakene;)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 du kan jo prøve å kutte ut mme på en stund, jeg har hørt at det kan skape trøbbel for de små
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 når dere sier hjelpe babyen til å bæsje, hva mener dere da?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for så mange gode svar, nå skal jeg teste alle råd, så får vi se hva som skjer:) Når jeg sier at vi hjelper henne med å bæsje mener jeg at vi må bruke termometeret i baken på henne, for å få satt henne igang, det stimulerer visst noen muskler baki der ... høres skikkelig ekkelt ut, men bedre enn at hun skal plages sånn med bæsjen... HI
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Her kunne vi ikke bruke malt, virka forstoppende....
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 jøss, det må jeg prøve. takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå