Gå til innhold

Stebarn og kalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tradisjonell deling. Vi har kuttet ut den ene dagen i uka og heller lagt den til helgesamværet.

I fjor hadde vi det sånn at de var hos oss hver søndag, så da fikk de en adventsgave da. Året før der var det som i år og vi fikk liksom ikke til noe skikkelig. I år vet jeg sannelig ikke..

Men hvordan gjør dere andre med stebarn det? Vi vil jo gjerne sette litt stas på dem når de er her - uten at det skal ta helt av selvfølgelig.

Så gode råd og tips tas imot med takk!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi ordner gaver til adventskalenderen de dagene i løpet av adventstiden vi har ungene. Er en tradisjon som jeg likte så godt selv da jeg var liten, og vil derfor ta den med meg til "våre" barn. Faktisk så er jeg og sambo så barnslige at vi lager adventskalender til hverandre også... ;)

Skrevet

Koselig det da!

Vi må prøve å finne på noe vi også.. :-) kanskje vi også skal ha noe hver dag de er her.. Hmm.. Vi skal nok finne på noe.

Tar gjerne imot flere ideer.

Skrevet

Vi er jo i motsatt situasjon som dere. Jeg har valgt forskjellige løsninger. De første årene fikk han pakke her hjemme de dagene han var her og ingenting de dagene han var hos far. Etter hvert ble dette enda en grunn til å klage og ikke ville dra til pappa. Så lagde jeg gaver til alle dagene, da ble det mange gaver å pakke opp når han kom hjem etter en helg. I fjor prøvde jeg å sende pakkene med til pappa. De fikk han ikke lov til å åpne, det ble urettferdig for de andre. Da måtte jeg lage gaver til de andre tre også, mente faren (hennes særkulls på 14 og 10 ville sikkert forstått mener jeg og lillesøster på 1 ville ikke forstått). Det synes jeg ikke er aktuelt. I år tror jeg jeg går tilbake til å henge opp pakker for de dagene han er hjemme og så får faren gjøre som han vil på "sine" dager.

Jeg synes det høres lurt ut å gi dem en liten pakke de dagene de er hos dere.

Skrevet

Samboern min har en jente på snart 4 år fra tidligere forhold. Hun bor hos oss annenhver uke Søn-søn. Hun får pakke fra kalender de dagene hun er her og det har fungert veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...