Thea Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 ansvaret, arbeidet og tiden med babyen? Jeg er hjemme og mannen jobber. Hadde vært gøy å høre hvordan andre gjør det. Jeg tar mye av jobben siden jeg har permisjon og jeg nyter det stort sett. Men savner litt initiativ og lyst til å gjøre ting fra mannens side... Hvordan er det hjemme hos dere?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Mannen er flink til å hjelpe til så lenge han blir fortalt hva han skal gjøre og når... Litt slitsomt, men bedre enn ingenting.Iallefall når det gjelder det bleieskift, bading og mat.. men han er veldig flink til å leke med ham og aktivisere ham da:)
*Jente06*gutt08* Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Mannen min jobber borte, to uker borte og en uke hjemme. Jeg har alt ansvaret for tulla vår og jeg elsker det! Han har vært alene med henne 2 ganger når jeg har vært til frisøren, ellers er jeg alltid der og gjør alt for både henne og han Syns ikke han skal gjøre så mye husarbeid, matlaging når han har friuke for å komme seg igjen etter 2 uker hard jobbing Fungerer kjempefint
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Tulleliten: synes synd på mannen din og babyen din vist det virkelig er slik...mannen din hat godt av å ta seg av ungen sin han å, og babyen har godt av at pappan tar seg av henne, og vite at han også gjør ting med henne og for henne...Mannen din kommer jo til å bli mega bortskjemt..og ungen din en kjempe mammadalt..uff, nei... en vakker dag kommer du til å angre på det...
mamo82 *2 jenter* Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Siden jeg er hjemme og han jobber, faller naturlig nok det meste på meg. Men han er veldig flink til å hjelpe til når han er hjemme på ettermiddag/kveld, og tar f.eks. kveldsstellet på eget initiativ.
-carina- Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Har en utrolig flink mann, men i blant må han riktignok få vite hva som trengs å gjøres, ikke alltid han ser alt selv. Han jobber og jeg går hjemme. Derfor er gjør jeg alt som skal gjøres på dagtid, når han kommer hjem fordeler vi arbeidet 50/50. Som regel er det han som tar sønnen vår, siden jeg har fått kose meg med ham hele dagen, og så gjør jeg annet husarbeid, som matlaging og sånt... Hvis sønnen vår har vært rolig i løpet av dagen forsøker jeg å gjøre unna litt husarbeid, ellers deler vi på det når han kommer hjem. I helgene deler vi omtrent 50/50, enkelte dager litt skjevere, dersom en av oss er sliten... Natten er det jeg som tar, det er jo stort sett pupp, og det kan jo ikke han gjøre. Derimot så får jeg da ofte sove litt lenger i helgene... )
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er hjemme med to små. Jeg tar så mye husarbeid som jeg rekker på dagen når minste sover og største leker alene. Ellers tar jeg husarbeidet etter 20 når ungene er til sengs, gubben får lov å slappe av når han kommer fra jobb. Han leker med begge barna og tar kveldsstellet på begge disse alene, imens er jeg på dataen, eller gjør husarbeid, min måte å få litt tid alene på etter en hel dag alene hjemme med de to små. Og jeg liker det, og synes ikke min mann blir bortskjemt. Synes ikke han skal komme sliten hjem fra jobb i 18 tida og få et lass med husarbeid da.
Eliise Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg gjør det jeg får tid til av husarbeid på dagen mens han er på jobb, ellers deler vi 50/50... Han er fantastisk flink å hjelpe til!! Jeg får som regel bare tid til sånn hurtig vasking, så innimellom jager han meg og lille ut på trilletur, så han kan vaske skikkelig under sofaer, riste matter og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå