Gå til innhold

er det sant at man kan selge morsmelk??


paula28

Anbefalte innlegg

Det har jeg hørt. Jeg har nemlig det luksusproblemet at jeg har for mye melk, jeg kunne ammet trillinger!! Vesla våkner ikke til nattmåltider lenger, så om morgenen er puppene mine gigantiske, og ammeinnleggene/ BHen gjennomvåt av melk... Jeg lagrer en del i poser i fryseren, da men...

På dagtid ammer jeg ofte, vesla blir god og mett, men så går det en liten stund (et par timer) så er det allerede melkespreng på gang... Noen som har hørt om dette med salg av morsmelk? Høres litt rart ut, men hvis det går an?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,det stemmer.Kontakt ditt nærmeste sykehus for mer info.

Du kan faktisk få en god del penger for det!

De gir prematur barn melken din (hvis mor ikke klarer å amme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man får penger for det, men man kan donere overskuddsmelk til en såkalt melkebank. Da kan spedbarn som er syke,som ikke klarer å spise selv få dette på sykehuset. Jeg fikk en fortidlig født sønn og det gikk tregt med produksjonen og jeg var sjeleglad for at han kunne få melk fra bank, framfor mme.

Kontakt ammehjelpen hvis du vil vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,da du får penger for det:O)

Ihverfall på Ullevål her i Oslo,en vennine av meg "tjente" 10 000; på å levere mm:O) Så det er ikke noe tull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ A-hus betaler de 130 kroner literen for mm, og låner ut el.pumpe hvis du trenger det. Du blir kanskje ikke veldig rik, men litt er det jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 12 år senere...
Har noen erfaring med å selge morsmelk til menn?

 

Hørte om en mor i USA som solgte for tilsvar 1500(!) nkr/liter, mest til kroppsbyggere, det virker som.

 

Min sønn ammer ikke lenger, men jeg pumper ut og gir ham en flaske. Jeg pumper 800 milliliter om dagen, så det ville være en fin sideinntekt! Du som har erfaring, hvordan gjorde du?

 

Jeg fant disse to nettstedene:

- www.onlythebreast.com

- www.milkmarket.net

 

Begge nettstedene er (I hvert fall delvis) adressert til menn, har du brukt dem? 

Eller annonserte du direkte på bodybuilding-forum?

 

Synes mest å ha vært Bodybuilders som kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er morsmelk-donor.

Ta kontakt med nærmeste sykehus og meld deg opp som donor. De vil kalle deg inn til samtale og blodprøvetaking. Hvis du ikke har hatt CMV-viruset kan du gi til de aller minste, premature babyene. Hvis du har hatt det kan du bare gi til de litt større og mer robuste babyene.

Jeg får 150 kr i "godtgjørelse" (ikke lønn). Dette er som takk for innsatsen + drivstoff/bompenger for kjøreturen til sykehuset. Leverer ca 6 l i måneden, "tjener" dermed 900 kr i mnd - så det er ikke noe du gjør for å bli rik akkurat. 😂 Det er ganske mye styr med koking av utstyr osv, men lag deg en god rutine, så blir det en vanesak. Synes det er en fin ting å gjøre hvis man har mulighet. Jeg gjør heller det enn å gi blod.. grøss.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...