Gå til innhold

PINLIG!!Vi har ikke penger til å ha hans barn i helgen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at vi har hatt min samboers barn 3 helger den siste mnd. I tillegg hadde vi barna hos oss i hele forige uke, fordi biomor skulle reise til syden. Dette er er selvfølgelig ikke noe problem.barna er alltid velkomne til oss. Derfor har vi de også mer enn vanlig samværsavtale sier. Selv om han betaler bidrag etter en slik avtale..

Den uken barna var hos oss, ønsket vi å gjøre litt ekstra kjekke ting for dem, fordi vi hadde fått høre at di var litt misunnelige på mor som skulle til syden, samtidig som de syntes det var velfortjent at hun reiste. Så vi fire gikk på kino, og spiste på Mc Donalds, lånte film og slike småting. I tillegg gikk det mye penger på å kjøre og hente barna på skolen hver dag . Det tar ca 40 min tilsammen.

Nå har vi altså fått forespørsel fra mor om vi kan ha ungene igjen kommende helg.Hun må jobbe inn dager hun tok fri for å reise på ferie, i tillegg til at hun skal ha jente-klubb på kvelden. Barna er 14 og 15 år, og klarer helt fint å være alene mens mor er på jobb.

Det er pinlig å innrømme det, men vi har faktisk ikke penger til å ha barna!Min samboer og jeg jobber begge i kommunesektoren, og får ikke lønn før den 12 nov. De få hundrelappene vi har trenger vi for å klare oss til neste lønning.

Mitt spørsmål til dere som kanskje også er alenemødre / stemødre/mødre; er dette en håpløs "unnskyldning" fra vår side, eller er det forståelig? Vet at biomor mener at penger ikke er noe problem for oss ( som om hun vet noe om vår økonomi). Så vi forventer vel en eller annen gretten kommentar fra henne...Det er ikke det at vi ikke vil ha barna....Det er derfor dette er så vansklig. .

Håper på konstruktiv hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er en pinlig unnskyldning når dere har gjort så mye med dem den uka de har vært hos dere. Ut fra det du skriver har dere dem også ganske mye ellers, så at det ikke passer akkurat denne helga er ikke noe spes vil jeg påstå. Jeg hadde ikke reagert om det ikke passet den ene helga om jeg var barnas mor. Dersom dere aldri hadde ungene hadde jeg reagert, men skjønner det slik at det ikke er tilfelle :-)

Hvis dere ikke har gitt noen beskjed går det jo an å si at dere dessverre har lagt andre planer denne helgen, siden dere regna med at mor ville være sammen med barna selv, men det er kanskje litt sent nå?

Og ungene hadde helt sikkert syntes det var ok med en helg delvis alene i den alderen :-)

Skrevet

Si at det ikke passer.

Eller si ja, men hold dere hjemme uten den store penge kosen, eller et siste alternativ, kutte ned på bidragene.

Disse alternativene var uaktuelle for min partner, han har nemmelig et VISA kreditt kort!

Vel det kan han ikke bruke mere, for nå skal det fyllest opp igjen.

Jeg sitter her og føler meg "blakk" fordi jeg har kjøpt barnevogn, bilsete, stellebord, grindseng, dyne, sengetøy, klær, luer, vaskekluter, badestamp, kan fortestte i det uendelige.

Slik omstendighetene er nå er det uaktuellt at han jobber ekstra for å tjene inn igjen, det er også uaktuellt at jeg tar mer enn min del av de daglige utgiftene, det siste som er uaktuellt er at vi skal ha noe kutt i levestandard for å spare dette inn igjen.

Vi har heller ikke råd til alt, vi må prioritere, dvs. han har prioritert seg og særkulls barna frem til nå. Slik det ser ut nå, er det jeg som kommer til å bli sjefen for prioriteringene de neste årene, jeg kommer også til å inkludere meg selv og babyen i mine prioriteringer.

Det kommer til å bli forandringer vi alle vil merke. Jeg skriver "blakk" i hermetegn fordi jeg blir aldri BLAKK, jeg har penger og inntekt. Jeg har ikke VISA kreditt, reservekonto, og jobber ikke overtid.

Det hender jeg venter med å kjøpe, å spare kalles det!

Skrevet

Det høres i alle fall ut som om du har orden på pengene :-) Og bra er det, mange som ikke har det. Men men. Du kommer vel ikke frem med dine argumenter overfor ham virker det som, men han trenger jo ikke å finne på noe hele tiden da, det er faktisk hyggelig med en helg hjemme også ;-) Både med og uten fellesbarn og/eller særkullsbarn.

Skrevet

12 november faller på en søndag, mao du får lønna di på fredag!:) en positiv ting ihvertfall(er i komm.sektoren selv og gleder meg sinnsykt til fredag:))

Alle bør ha forståelse for at pungen kan være litt slunken, det kan jo alle ha. Dere har jo vært "flinke"/gode" foreldre og hatt barna flere helger på rad så litt forståelse regner jeg med dere vil møte:) Rolig innehelg går jeg også for, det er IKKE nødvendig å bruke penger hele tiden:)

Skrevet

Innlegget ble skrevet før forige helg.....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig tåpelig å si at man ikke har rpd til å ha barna sine. Har dere ikke penger så bli hjemme med dem. Skulle bare mangle. Hva skal moren gjøre hvis hun er blakk et par dager da? Sette ungene på gata? Man har ansvar for sine egne barn uansett hvor mye penger man har i lommeboka.

Skrevet

Vel de fleste foreldre deler jo utgiftene en har på barna sine.

For de som ikke bor sammen er dette delt opp med hvor mange dager en har barna med seg, hvor mye bidrag en betaler eller mottar, så får en planlegge sin levestandard deretter, både for seg selv og for barna.

Det er ikke så rart at om en betaler for barna det de koster når de er på samvær, samt den prosentandel en skal betale i bidrag til den andre, for tida de er der, at en nødvendigvis ikke har råd til å ta ekstra utgiften med å ha dem i tillegg til dette regnestykke.

Regnestykket om hva barna koster, samvær og bidrag, reiseutgifter og andre ting er temmelig nøye utformet, og tar de fleste inntekter og utgifter med.

Det er vel bare å si nei til å ha dem utenom om en ikke har pengene. Mora har vel råd, hun har jo spart inn en del på de helgne hovedinnlegger og mannen allerede har hatt dem for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...