Gå til innhold

kaller dere "stefarmoren" for bestemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min pappa vil bli kaldt bestefar...og det får han selvfølgelig lov til...sambo sine foreldre er skilt..og stemoren hans sier heletiden kom til bestemor osv...men jeg sier navnet..sånn at det blir farfar og Kari....

er det veldig dumt eller? jeg er vant tilå ha mormor og knut liksom..helt greit for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kaller farmoren for farmor (dooh) og stefarfar for far. Steoldemoren kaller vi bare oldemor siden den "ordentlige" oldemoren er død og man i utgangspunktet har mange oldeforeldre.

Skrevet

Morfar er morfar og 'stemormor' er Eva - kommer ALDRI til å bli bestemor eller mormor.... dvs, kan jo hende gullet vil kalle henne det etterhvert, men jeg kommer til å kalle henne ved navn bestandig...

Skrevet

Mormor og samboer er bestemor/bestefar, Morfar er Morfar, og Farmorog farfar er farmor og farfar. Kona til morfar får ikke noe "nav for det fortjener hun ikke. Samboer til mormor derimot fungerer som en bestefar.

Skrevet

Min stedatter kaller mine foreldre for mormor og morfar. Behovet for å kalle dem noe annet enn deres fornavn kom da hennes mormor og morfar begge døde i løpet av et år, og at hun fikk en lillesøster som kaller mine foreldre for mormor og morfar. Min stedatter snakka selv med sin mor ang dette, og mora hennes syns det var en god idé siden hun er så glad i mine foreldre og mine foreldre i henne.

Vårt "hva skal vi kalle våre foreldre" problem er min manns biologiske mor. Min mann ble tatt fra sin biologiske mor da han var baby, og adoptert av mine svigerforeldre. Han hadde ikke kontakt med henne i barndommen, men fikk det i voksen alder men da bare sporadisk. Nå når hun er blitt "bestemor" virker det som om hun ønsker å rette opp i feilene hun gjorde da hun ikke klarte å ta vare på sin sønn. Hun ønsker veldig å bli kalt farmor... min mann finner det veldig rart siden han aldri har kalt henne mamma. Hvorfor skal hans barn kalle henne farmor når han aldri fikk lov av henne å kalle henne mamma.

Vi har klødd oss i hodet angående dette, men har kommet til den løsninga at det er jentene våre som skal bestemme hva de vil kalle henne. Foreløpig så kaller vi henne ved hennes fornavn.

Skrevet

Nei!! Vi kaller henne ved navn. Hun er jo ikke bestemor!

Skrevet

Tja, om hun bryr seg og er glad i ungene, så er det jo en god relasjon der. Og om dere har gode familieforhold, så hvorfor ikke? Hun ser jo tydeligvis på seg selv som en bestemor, siden hun omtaler seg som det. :)

Skrevet

jeg synes at hvis de er gift så kan man jo kalle begge besteforeldre. Det jør vi iallefall...men d er nå min mening da...

mvh

Skrevet

vi har ikke det dilemmaet, men min stemorfar kaller vi for Go'far (uttales goffa), og min stemormor kalles bestemor. så det blir mormor og go'far, og besten (morfar) og bestemor.

min stefar sine foreldre kaller vi for moja og besten.

Skrevet

jepp hun blir kalt besta:)

Skrevet

Dette er vel helt avhengig av forholdet til steforeldrene ..?

Skrevet

Min stefar har fungert som far for meg de siste 8 årene(pappa bor langt unna) så det er helt naturlig at han nå har blitt bestefar. Min mor og stefar er da bestemor og bestefar, min samboers foreldre er farmor og farfar og min far er morfar:) Fungerer fint det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine foreldre, som ikkje er skilt kalles mormor og bessen. Samboers foreldre, som e skilt kalles farmor (gift på nytt, men mannen hennes døde for litt siden) og så er det bessen (farfar)og besto (som då e stemor til min samboer) Har aldri vært i tvil om at mine barn skal kalle henne for besto, alle har et kjempegodt forhold til hverandre, rene kjenefamilien:)

Skrevet

Vi kaller min mor og gubbens mor for bestemor

og begge våre ste-fedre for bestefar

min far er ikke inne i bildet og mannen min sin far lever desverre ikke lenger

Skrevet

Her er det farmor og farfar = gift

Og mormor og bestefar = skilt, så er det plass til to til....

Skrevet

Her har vi:

farmor &

bestefar (stefar til sambo)

+

farfar

Og på min side har vi

mormor &

morfar (min stefar. Jeg kaller han ved navn, men har har fortjent tittelen morfar... Min biologiske far fortjener ingen tittel, han er GLEMT)

Skrevet

Vi kommer til å la barna selv få bestemme hva de vil kalle de =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...