Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en spesiell dag i dag. Jeg har termin idag- istedet feirer vi 3 mnders dagen til lillegutt. Jeg har sett frem til denne dagen, skal bli deilig å starte "riktig" tidsregning. Nå er vi ikke "i minus" når vi korrigerer alderen hans lenger! Har vært litt smådeppa innemellom siden vi kom hjem fra sykehuset, men nå når vi kommer over terminen tror jeg det skal bli litt bedre. Gleder meg til å veie han i dag og se om vekten er tredoblet siden fødselen!

Ha en fin dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!!

Husker jeg synes det var litt spesielt selv når termin-dagen kom. Jeg var litt deppa under tiden på sykehuset jeg da. Ingenting ble som jeg hadde planlagt og gledet meg til, og dagene på sykehuset var uutholdelig lange.

Min lille Jonas kom 6 uker og 2 dager før termin, veide 2390gr, men gikk raskt ned til 2102gr.

Nå er han 5 måneder og veier minst 6600gr (har ikke veid på snart 2 uker).

Jeg syntes at alt ble mye lettere når han ble 3,5-4 måneder. Den verste mageknipen ga seg (slet med det jernet ja!), søvnrytmene kom og han ble mye mer aktiv når han var våken.

Lykke til fremover!

Skrevet

Hei! Samme her, men i dag (2.11)... Han er 10 uker og 1 dag, født 23.8, og vi har vært hjemme fra sykehuset i 3 uker i morgen. Litt spesielt, ja. Vi var forberedt på prematurfødsel, og slapp unna det traumet som overraskelsesmomentet er (hadde det da vannet gikk i uke 18+3, og hele tiden frem til fødsel, så da vi kom så langt var det bare herlig å legge ansvaret over i kyndige hender). Tiden etterpå hadde sine opp- og nedturer, men vi var aldri i tvil om at det skulle gå bra, og nå har vi verdens herligste gutt som har doblet fødselsvekten sin og som er i ferd med å oppdage verden... Men det blir en annen tidsregning fra i dag, og alt blir mer "normalt" når man kan begynne å titte etter de "vanlige" tegn på utvikling!!!

Lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer! Det er jo et lite mirakel, eller en solskinnshistorie som legen min sa!

Jeg hadde termin 30.10, og nå er hun 3 mnd, hun også. Har vært lange dager og uker på sykehuset, og fikk en reaksjon selv når vi kom hjem. fikk vel tid til å tenke mer da... Nå veier hun 3080g, men har blitt forkjøla. brukte en natt på sykehus for observasjon, men alle prøver var bra! Lykke til fremover, det er en sær periode vi har vært igjennom, og ikke tenk at det er galt å være litt deppa i perioder! Vi trenger å kjenne på alle følelsene vi også!

Klem fra oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...