Stolt trebarnsmamma Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Vi begynte først med velling til barna våre, men syntes ikke det fungerte. Det kom så sakte gjennom flaskesmokken at de ble utålmodig og brukte lang tid på måltidet. Begynte å gi maisgrøt med 1 ts på fredag. Har lest at man kan trappe opp til 2 ts etter en uke og etterhvert komme opp i full porsjon. Mine barn spiser jo ikke opp alt når jeg blander 1 ts med vann så da lurer jeg på om det er noen vits å øke til 2 ts før de har fått i seg den mengden med 1 ts? Hvordan gjør dere det? La oss si at de begynner med et fullt grøtmåltid til lunsj om en mnd, hvor mye skal jeg da redusere med mme-måltidene? Holder det da med vann til? Er redd de ikke skal får i seg nok næring. Måltidene er slik: kl.07: 200 ml mme kl.11: 200 ml mme + smaksprøve maisgrøt kl.15: 200 ml mme kl.18: 200 ml mme
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 du trenger ikke lage mer før de spiser opp det du lager...=) jeg økte ganske raskt til 2 ts pulver dette spiste hun i 2-3 uker...begynte så å lage av 50 ml mme. nå spiser hun grøt av 100 ml vann. drikker vann grøten. så får hun mme når hun skal sove...tulla mi drakk før 900 ml, nå drikkr hun ca 700 om hun spiser greit med grøt og middag...du må nesten prøve deg fram tror jeg. når dem spiser halv eller full porjson kan du kansje gi litt mindre melk etter det måltidet. har aldri gitt velling.
Libido- Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Småbarnsboka mi sier: 1 teskje i en uke 2 teskje i en uke osv osv Sier ingenting om nedtrapping på melk. du får bare tilby, de sier vel fra om de ikke vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå