Gå til innhold

Er det lov til å klage over svigermødre her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller blir jeg bortvist til skravle event. krangle siden pga slikt?

Jeg har verdens snilleste svigermor helt sikkert...MEN

Hun er utrolig surrete, og eier ikke antenner for hva som er passende.

Nysgjerrigheten driver henne rett inn døren vår om den ikke er låst, uten at det ringes på dørklokken først.

Plutselig står hun bare midt i gangen eller på kjøkkenet om det passer eller ikke. Idag klarte jeg å stoppe henne i døren da hun var på full fart inn, siden hun så at det var fremmede på besøk...Hadde jo treff...*ler*

Nå ikveld kom hun hit (bor i nabohuset) for å lever noe post hun hadde tatt inn for oss. Vi har faktisk bedt henne om å la posten være i postkassen, men av en eller annen grunn mener hun det er tryggere å ta det ut av kassen for deretter å legge det på trappen ersom vi ikke er hjemme....

Posten hun kom med i kveld er en historie for seg selv. For all posten hun leverte var ifra i sommer. Faktisk kunne mannen min se nøysktig hvilken dag den var kommet pga datoen på avisen... 18. juli.... Og blant posten la det flere regninger som vi senere har fått purringer på, uten at vi har skjønt hvorfor vi fikk purring uten å ha fått regningen først...

Jeg prøver å bevare roen, men kjenner at det er en belastning med svigerforeldre så nært...så mattheten siger over meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjerne klage for min del :)

Skjønner at det kan være pesete å ha dem "nærmere enn du ønsker". Tror også jeg kunne ha hisset meg litt opp over det du beskriver...

Men.... jeg skulle ønske jeg hadde en svigermor, jeg. Hun gikk dessverre bort før jeg fikk møtt henne. Det er kjempeleit for mannen min og spesielt det at hun aldri fikk oppleve sin eneste sønns datter og det å bli bestemor...

Skrevet

Her i huset er det motsatt. Min mann har aldri møtt mine foreldre siden de døde da jeg var veldig ung. Heller ikke de fikk oppleve det å få barnebarn, treffe svigerbarn og se hvordan livene utviklet seg...Det er jo bestandig en sårhet forbundet med det å ikke kunne dele opplevelser og se båndene mellom generasjonene...

Jeg ser klart at barna våre har stor glede av å ha besteforeldrene i nabohuset. Og siden det er de eneste de har, er det kanskje enda mer viktig...Samtidig lurer jeg nok på om det ikke er en litt vel stor belastning for forholdet mellom mannen min og meg at de er så nære...

Heldigvis er det ikke slik at det er bare meg som reagerer. Mannen min synes det er slitsomt han også, men han er alikevel bedre rustet til å håndtere det siden de tross alt er hans foreldre...

Vi har faktisk opplevd at svigermor har vært i søppelkassen vår, og tatt ut ting jeg har kastet. For så å komme inn og spørre om vi virkelig mener at dette skal kastes...?

Skrevet

Hæh - fra søppelkassen!!!?? Det er virkelig too much, synes jeg...

Skrevet

Jepp!!!

Nå har jeg lært at dersom jeg vil kaste noe, som jeg vet hun synes er for fint til å kaste...så må jeg pakke det inn og klegge det nederst i sekken... Det skal siea at hun er i "hamster" familien, og synes at enhver form for "kvitting" smerter langt inn i sjelen...

(MIn svigerfar smugler ut gammelt ræl fra huset når hun er borte....*ler*)

Skrevet

Klag i vei du......trist når de blir gamle og surrete. Men om det er så ille, så bør vel kanskje noe gjøres eller??? Sikkert vanskelig, men er svigerfar klar over alt dette, eller er han surrete han også?

Jeg har mine svigerforeldre laaaangt unna, men savner faktisk å ha de i nærheten fra tid til annen........Hadde besøk av svigermor her for noen uker siden og vi storkoste oss sammen:-) Hun stellet og stullet og bakte og koste seg hun:-)

Skrevet

Det er åpenbart nå for de fleste. Lenge var det noe man ikke snakket om, men etterhvert er det vanskelig å skjule.'

Hun har vært til utredning de siste ukene. Den siste prøven skal visst gjøres på rikshospitalet i kombinasjon med en måling på Statens Epilepsisenter...for å sjekke hjerneaktiviteten...

De mistenker Demens.

Skrevet

Hehe....må si jeg kjenner meg litt igjen.

Vi bor i generasjonsbolig sammen med svigersene mine og kan formelig se inn til dem om vi måtte ønske det. Nå skal det sies at de er verdens snilleste, mest tålmodige sjeler, men de reker på dørene både sent og tidlig. Har lært meg til å låse dørene, så blir de nødt til å ringe på.

Vanligvis er det bare noe praktisk de vil spøre om, eller gi oss tilbud om middag e.l. - og det er jo fint! Men om kveldene når ungene er i seng, så er det ikke akkurat en piff for seksuallivet å tenke på at svigermor plutselig står i gangen, så da blir det litt sånn fomling og famling rundt i huset for å sjekke at alle dører er boltet og låst:-)

De er ikke _så_ gamle - i 60 årene, så kan nok ikke skylde på demens, de er begge i full jobb, men svigerfar er en sånn hamster også! Vi har nettopp ryddet ut 40 års møkk, ja må kalle det møkk fra kjelleren, og ble nødt til å lesse over på tilhenger mens det var mørkt og kjøre til søppelfyllinga tidlig om morgenen _før_ han sto opp og begynte å rote gjennom alt. Vi har selvsagt tatt vare på noe av det vi visste han kom til å ville bevare, men 40 år gamle telt som musene har spist hull i ville han nok også ha tatt vare på om vi ikke hadde kastet! Utrolig!

Nå er det ihvertfall tomt, rent og klart til oppussing......Det er en gammel gård dette, og jeg sier til dem at vi skal bevare så mye av det gamle som mulig. Tror egentlig at de er litt redd for forandringer. Forandringer kan være skummelt, men forbedringer må da være bra:-)

Skjønner deg godt jeg. Vi har aldri hatt en eneste konflikt med dem, men det er mest fordi jeg tenker på at de snart blir gamle og trenger vår hjelp, og de hjelper oss så mye de kan nå + at barna elsker å ha besteforeldrene så nært.

Tror allikevel at jeg ville tatt opp igjen det med posten hvis jeg var deg. Litt kjipt å måtte betale masse renter fordi regningene ikke kommer i tide!

Hvis det nytter da......

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er lov til å klage!!!

Bodde slik dere gjør da jeg var liten og mormor holdt nok på sånn som din svigermor gjør. Pappa syntes hun var så hjelpsom at hun var plagsom ;-))))) Godt at mannen din ser at det nok ikke bare er du som overreagerer her.

Men jeg hadde ikke flyttet hvis jeg var dere! Vanskelig å finne bedre beliggenhet i dette nabolaget ;-))))

Skrevet

Er det et sted man kan blåse ut frustrasjon og sinne så må det da være her.

Jeg har også en svigermor som er helt utrolig frustrerende, men hva kan man gjøre.....

Svigermonsteret mitt er jo mamma`n til han jeg elsker, så jeg er blitt god til å spise store kameler.

Men bare klag du, det er nok bedre å gjøre det her enn på krangle/skravle.

Skrevet

Tenkte først jeg skulle foreslå lås på postkassen, og at dere låste døren...men så så jeg at det gjaldt søppelkassen også, og den kan man jo ikke akkurat låse c",)

Vi har ingen av bestemødrene i live lenger, og nå savner jeg alt maset jeg irriterte meg over før - jeg pleide å irritere meg grenseløst(!) over alle de rare og masete påfunnene til svigermor(jeg var nok i perioder en ganske slem svigerdatter, for jeg klarte ikke alltid å skjule hva jeg tenkte...). Aller mest trist er det for ungene, som fremdeles husker farmor som døde for ett år siden. Min mor husker de desverre ikke, selvom det bare er tre år siden hun er borte.

Men jeg skjønner godt at det kan gå en på nervene, når man har svigers eller egne foreldre "på maten" - jeg hadde IKKE håndtert det så godt er jeg redd! c",)

Ellers er vel det viktigste at du og mannen din ikke er uenige eller har sterke konflikter rundt dette? Hvis dere er enige , kan kanskje han være den som tar opp dette med foreldrene sine - så slipper du å bli den slemme svigerdatteren c",)?

Skrevet

Har vel egentlig ikke sånn "ekte" svigermor jeg da... Men jeg har mange:)hehe... Har min avdøde manns mor.... Ser henne stadig vekk. Så har vi den nye unge damen til samboers far... Hun er et herlig menneske!!! Og så er det moren til samboer og hennes "kone"... Hun konverterte en gang på 90-tallet. Disse har vi tilnærmet ingen kontakt med pga ett eller annet jeg ikke gidder legge meg opp i....

Skrevet

De to siste setningene leste jeg mange ganger før jeg skjønte innholdet, trodde det var en skrivefeil først...c",) Skjønner at det er flere enn meg som har kompliserte forhold til foreldre&deres samboere av ymse slag c",).

Skrevet

Hehe... ganske morsomt egentlig!! Jeg selv har sånne skapkristne, erkekonservative foreldre som har vært gift i hundre år!! Så det er ganske forfriskende med sambo`s familie. Itillegg har han en helsøster på 19 og to halvbrødre på 6 og 8. Pluss en ekskone med ei super-vrang datter... Hohoho.... Her går det unna!!

Skrevet

Vi får muntre oss opp med denne her(som jeg aldri husker tittelen på)

Husk at denne dag skal du ta vare pååååå

den forsvinner mellom fingra' dine nåååååå

en gang vil du savne slitet

da er det for sent å vite

osvosv

Denne tar gubben og jeg frem og synger for hverandre når vi syns det går over stokk og stein her hjemme, og vi har fått påfyll på tallerkenen litt for mange ganger....

Skrevet

Tusen tusen takk for flott støtte, gode råd og oppmuntring...

Dagens morsomhet er: at alle de "store" lekene til junior, dvs traktor, trehjulssykkel, tilhenger, bøtter og store spader som vanligvis er samlet i eller ved siden av en oppbevaringskasse ute i hagen, nå står på trappen vår foran inngangsdøren, muligens fordi det snart kommer snø... Jeg må faktisk gå ut verandadøren for å komme meg ut og få det fjernet....

Når det gjelder gjennomgang av søppel, så gav Attpåklatten meg ideen om å tenke at jeg er en superstjerne...*ler* de opplever jo også at noen går gjennom søppelen for å tilegne seg info...

Skrevet

Oppdatering....

Jeg gikk ut terrasedøren og flyttet unna alle leken som sperret for inngangsdøren. Satte det tilbake der det skal være. Så trillet jeg avgårde til barnehagen for samtelen der.

Da jeg kom hjem igjen kan dere jo gjette hvor jeg fant alle lekene hen?

Nettopp...på trappen foran inngangsddøren nok en gang...

(Lekene er våre, hagen er vår og trappen er vår...men svigermor mener tydeligvis at de ikke kan være ute om høsten...eh...Vi har en bod rett ved lekekassen som alt settes inn når den ordentlige snøen kommer, men der setter hun dem ikke...)

Junior leker jo med alt dette hver eneste dag, Han er da ute selv om det er litt "dårlig" vær...

Skrevet

jeg velger å gjenta meg selv..... HUN ER SPRØ!

:-)

Skrevet

Nå har phantom-mannen bestilt ny stor postkasse...*ler* med lås!!!

må ha større kasse for at Aftenposten skal kunne legges i den, men nok skal være nok. han orker visst heller ikke mer tull om akkurat det...

Nå kom han nettopp inn etter å ha sett at moren nok en gang driver og flytter leker inn på trappen... Han sendte henne hjem med klar beskjed om å holde seg unna... Jaja...Imorgen er det glemt likevel, så er det på an igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...