Gurine og gulla Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 leige av lokale? enten på hotell, klubbhus eller andre plasser. Og hva er inkludret i prisen? Hvor mye betaler dere for hver kuvert? hvor mye regner dere med å pruke per pers, på alkohol? Håper på mange svar...
jente,jente, ? Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Vi betaler 1500 for leie av lokale.. Er vel en type klubbhus nå. Er et gammelt rådhus som nå blir brukt til utleie til brylluper, konfirmasjoner o.l. Det er jo kun lokale, så det er jo ikke mat og drikke med i prisen. Middagen vi har bestilt kommer på ca. 270 kr. pr. pers..Alkohol har vi ikke regnet på ennå, men siden vi bor i Sverige handler vi jo drikke her, og da sparer vi jo noen kroner..
Gurine og gulla Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2006 ja sant. kan spare mye på å handle alkohol der. hvor mye betaler du for blomster da... bukett pluss dekorasjoner? veldig glad for svar:)
Mamma til to! Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Vi betaler 3500 kr for å leie lokale, det er ikke inkludert noe annet. Betaler 600 kr i tillegg for at det skal bli vasket etter oss. Syntes det me alkohol beregning er veldig vanskelig. Kunne også treng noen tips der!!!!
Gurine og gulla Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2006 ja veldig dyrt, sitter å prøver å sette opp et budsjett her. jammen ikke enkelt... kommer til å bli kjempe dyrt. men men det er jo bare en gang i livet. (forhåentligvis) er det et pent lokale dere leier?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Vi betaler 4100 for leie av et samfunnshus. Da er det 5 timer fredagen til pynting, 13 timer på lørdagen, og 5 timer på søndagen. Innkludert i prisen er vask av lokalet, og selvfølgelig kjøkken og service og alt man ellers trenger på et kjøkken. Vi kjøper inn maten selv, så en direkte kuvert pris blir det jo ikke. Regner 250 gram steik pr pers + litt til og med 75 gjester blir det ca 20 kg kjøtt. Vi skal ha elgkjøtt, og til 99 kr kg i Sverige, blir det ikke mer enn drøye 2000 kr for kjøtt til 75 pers. Regner med å bruke ca 10.000 kr på alkohol. Da reiser vi til Sverige og Danmark og kjøper.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 vi betaler 7000 for lokale...da er ikke noe inkludert utenom servise vi skal spise av...og kaffe
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Vi skal betale 1800 for lokalene (hele helgen) da skal det være inkl. vasking. Maten koster 160 kr pr stk (catering) Vi kommer nok også til å kjøpe litt alkohol i Danmark men vi satser også litt på at gjestene tar med seg litt til eget forbruk.
To tupper Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Tekte jeg skulle dele litt av min erfaring her. Giftet meg nemlig i august. Vi hadde 65 gjerter til koldtbord. Da betalte vi 380 per pers, men da var det med leie av lokale, kokk og personale på kjøkken, vasking, kaffe, servise, duker, lysestaker og alt en trenger til bordet bortsett fra det som personliggjør bordet. Vi beregnet også 10 000 på drikke, men der kunne vi spart litt. Hi hadde 7 helflasker med sprit kjøpt i Sverige. Det eneste som ble brukt var nesten en flaske til velkomsten. Ellers er det veldig lurt å gjøre avtale med en butikk i nærheten slik at en får levert inn igjen det en ikke bruker av ØL. Det samme får du på polet. Vi fikk levere tilbake 24 flasker vin. Da ser jo budsjettet litt bedre ut med en gang. Når det gjelder blomster hadde jeg verdens nydeligste bukett. Den og knakkhullsblomstene, 3 stk, og blomster til bordene kom på tilsammen 2500. Da hadde vi bare enkle roser i samme farge som buketten på bordene. Det var vel 24 enkle langstilkede roser. Lykke til alle dere som skal gifte dere. Husk å få så mange som mulig til å fotografere. Dere vil aldri få dagen tilbake, men minnene blir frisket opp når en har album å se i. Lykke lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Vi betaler ca 3000 for leige av lokalet. Da har vi det fr a fredagskveld til søndag. Det er inkludert vask, og det hører til et stort kjøkken med alt vi trenger. Det er et samfunnshus. Pris på mat, kokk, drikke osv kommer i tillegg. Da vi skal ha ca 150-180 gjester til kaffi regner jeg med at åpen bar blir den dyreste delen. Vi bor langt unna alle landegrenser, så vi må handle alt på polet. Har ikke lyst å lage selv heller da vi har unger i huset, og vi ikke vil sitte med ansvar for det gjestene drikker (metanolsaken friskt i minne...). Vi får bare spare...
Mamma til to! Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Hei Stine Mor! Så ikke at du hadde sendt inn nytt innlrgg i går. Lokalet vi leier er fnt inni, men det er ikke så fint utvendig. Vi har hørt litt rundt, og v får ikke billigere lokale. Prisene er noenlunde de samme over alt her vi bor, da har vi lokalet fra fredag til søndag. Det er alt av dekketøy, duker og stort kjøkken. En annen ting vi syntes er veldig ok, er at det er en stor kjeller stue som er nyoppuset hvor vi kan ta imot gjestene før vi går opp til hovedsalen.
Gurine og gulla Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2006 tusen takk for alle svar:) ammen dyrt å gifte seg gitt. hehe men vel vert pengene da:)
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Vi betaler 3500 i leie, og 500 for vasking. Da er alt av dekketøy, musikkutstyr, bord og stoler inkl... Lokalet har plass til 200 gjester, så da deler vi og har middag i den ene delen og kaffe i den andre (blir ca 75-80 gjester). Kuvertprisen har vi ikke regnet ut, er foreldrene mine som står for det ) Alle drikkevarene er handlet inn i Sverige ell på taxfree, så ha to fulle kasser med forskjellige spritflasker. I tillegg kommer vin og øl...
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 19. november 2006 #14 Skrevet 19. november 2006 Heihei, jeg gift meg ifjor..Betalte vel 80000 for hele greia, kjole til meg og to brudepiker, dress til brudgom og forlover, med skjorter og sko, lokale, 3 retters middag med vin paa bordet for 40 gjester, samt av vi betalte overnatting 2 netter til min mor, bror og min manns barn, samt vaar egen brudesuite! Pluss mye mer, bukett, knapphullsbloms, fotograf etc etc..Ikke ille i det hele tatt.. Og jeg hadde bryllupsplanlegger noe som var superdeilig!! Gifta oss i utlandet da, men flottlikevel!!
Dolla&Heidi&spire Skrevet 19. november 2006 #15 Skrevet 19. november 2006 Vi skal gifte oss sommeren 2008, det gir meg 1,5 år til å samle alkohol. Det betyr at jeg kommer til å kjøpe litt og litt hele tida og samle. Fylle opp kvoten når jeg er i utlandet osv. Jeg g sambo fester ikke så mye, så trtr vi skal klare å spare litt på det vi kjøper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå