Gå til innhold

Hærre gud så blakk jeg er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

minus 58 kr på konton til den 15.nov... er alene samtidig.. Hva i all verden skal jeg gjøre?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. lånte så mye i sommer fordi jeg var uten stipend...Er så sinnsykt frustrert nå!

Skrevet

Forbanna DRITT. Hva i alle dager skal jeg leve på?! Å 3t trekker meg og.. så da blir jeg -400 kr på konton.. Jippi... Vræææl!!!

Skrevet

føler med deg du!!!

skjønner ikke hvordan jeg skal få kjøpt inn alt baby tingene...er så misunnelig på de som sier de har vert på baby shopping....:(

buhu...

Skrevet

Får engangsstønaden en gang før jul, så det bekymrer jeg meg ikke for... Mere for hvordan jeg skal leve i 14 dager uten ei eneste krone?!

Skrevet

Tvilsomt... åååå jeg går på veggen snart. Låse meg inn i en boks å komme ut den 15.nov jeg...

Skrevet

huff...det må du ikke gjøre...

vet ikke hva jeg kan si nå..:/

håper det ordner seg....

Skrevet

Å leve uten en krone går jo ikke, ikke i to uker. nei. Å låne penger til forbruk er ikke så lurt, da betaler du opp til 4 ganger for mye for alt. Det virker liksom best å vende seg til familie for å få endene til å møtes. Denne gangen.

Men det overrasker meg litt, for selv om man har liten inntekt må man planlegge, og særlig når man forsørger barn i tillegg... jeg er nå iallefall helt trygghetsnarko på det økonomiske. Ser alltid framover og virker det knepent en mnd der framme, må jeg rett og slett forsøke jobbe litt ekstra! Nå i uke 26 jobber jeg som en gal for å skru opp fødselspengene og generellt for å ha friske penger til fødsel og barsel....

For framtiden må du planlegge.

du sier du er alene... og det gjør det jo litt sårbart. Det virker ikke som om du jobber, men det kunne jo vært en god ide, vanligvis henter folk penger fra arbeid.... det virker som om du er student??? Da er det jo bare akkurat til levekostnader... jeg for min del hadde ekstraarbeid under hele utdanning, og forstår ikke hvordan det er mulig å hverken ha arbeid eller foreldre som er gode på å sponse, når man studerer.... MED jobb går det akkurat rundt!

Du må nok skaffe deg og se etter løsninger som er varige, stress omkring det økonomiske er skikkelig stress!

Lykke til!

Skrevet

Har du noen familie eller venner som kan låne deg litt så du klarer deg til 15. november?

Skrevet

Er bare denne mnd der ikke lite med penger... Alt ordner seg i november.. Typen slutter i militæret, får dimme penger, begynner å jobbe osv...

Skulle gjerne ha jobbet jeg, men pga bekkenløsningen min blir det vanskelig.. Heller ingen som vil ansette noen som er 21 uker på vei.

Jeg er student også, dette året er kjempevanskelig! Så hadde ikke hatt tid til no jobbing...

Har ingen å låne til heller..ble lånt for mye i sommer, da jeg gikk uten stipend! Så skylder familien penger fra før av....

Nei, ser ut til at jeg må ta meg en tur i banken å få kreditt på brukskontoen gitt.. Synd men sant!

Skrevet

Uff, det er skikkelig kjipt det der..du kan ikke låne noen kroner av samboeren din da?!

Kronerulling?

Det er faktisk umulig å leve av 15 kr i 15 dager...Kredittkort har du heller ikke kanskje?Det pleide jeg å ty til hvis det kneip litt. Veldig greit det av og til, særlig når jeg var student og sløste altfor mye med pengene..

Skrevet

Huff.. penger kan være noe dritt innimellom!!

Håper alt ordner seg frem til den datoen du får penger!

Skrevet

Du kan søke nødhjelp på sossen, de behandler saken raskt, da får du nok penger senest onsdag om du går i morgen.

Det ordner seg nok.

Klem

Skrevet

Hvis du ikke har penger til mat eller har mat er de jo pliktig til å hjelpe deg!

Be om å få snakke med sjefen der. Alle kan komme i en vanskelig situasjon.

Skrevet

Det må være grusomt å ikke ha penger, men jeg skjønner ikke hvordan enkelte klarer å være blakke... man må jo ta noen forhåndsregler, man kan jo ikke bruke mer enn det man har og man må jo tenke litt lenger enn nesa rekker..har en bror som er skikkelig udugelig med penger han er som regel blakk noen dager etter at lønna har kommet jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig. å sette seg i en slik situasjon må være utholdelig.. å låne penger av folk gjør jo ting bare mye mye verre egentlig da er man jo alltid i minus og da går det jo aldri i pluss. Jeg er ikke så flink til å spare penger selv men jeg vet når jeg får penger og hvor lenge de må rekke.. kanskje ikke så dumt å sette seg ned og tenke litt over den økonomiske situasjonen man er i. Man må ikke bruke mer enn hva man kan... Det er veldig viktig..

Skrevet

ang å bruke penger utifra d man har... d er seff veldig lurt, men ikke alltid så lett. d er veldig hemmende sosialt å være fattig.. j har opplevd flere ganger å møte venner i byn og spurt om å gå og ta en kaffe.. har tenkt, d kan j ta mg råd til, og sier hyggelig!! har hele ettermiddagen j :) når de andre da drar meg med til en dyr cafe og attpåtil bestiller mat er d ikke alltid lett å si nei, hakke råd.. d skal ikke mer enn et par sånne presssituasjoner på en lønning før man sitter i knipa... folk m penger er veldig kjappe til å si "herregud da, du må jo spandere litt på deg selv da" når man er i butikker og sånt.. ikke alle er sterke nok til å stå i mot..

de som har masse penger bør tenke litt på det når de er sammen med venner / møter folk man ikke ser så ofte.. ikke alle har noe ekstra å bruke i mnd..

Skrevet

Seriøs!!??. -400 på kontoen? å Du venter barn i tilegg, beklager om det støter deg men det er for meg helt klart at du ikke burde sette et barn til verden. Er du alene også kanskje? Siden det virker utrolig rart om ikke engang mannen din kan hjelpe,venner?og heller ikke familien din!!?? Det tyder jo på at du har vært en skikkelig lånehai, og at ingen stoler på deg. Du har sikkert kunne prioritert andreledes for å ikke havne i den krisa, men det har du vel ikke tenkt over. Hvis du har slike problemer FØR babyen din er født, da synes jeg virkelig synd på det lille uskyldige barnet du skal bære fram. Du virker utrolig umoden og merkelig som prioriterer så feil.

Skrevet

Nei men, usj da! Alle kan da oppleve å ha det økonomisk hardt til tider! Uten at det av den grunn betyr at man prioriterer feil. Som tidligere student vet jeg at man enkelte måneder kan ha utgifter som overskrider det man har på konto. Dette kan jo være uforutsette utgifter. Jeg og samboer ble f.eks. blakke etter at vi måtte ha rørlegger. Da var det bare å stikke huet i fryser'n og grave ut det vi fant der; fram til neste utbetaling fra Lånekassa kom. Så ikke vær så snar til å døm, vær så snill.

Til HI vil jeg si at du må i hvertfall prøve å få lånt de pengene 3T trekker deg, slik at du ikke havner på enda mer i minus; for det koster jo penger.

Måtte heldigvis aldri på sossen selv som student, men vet om en som måtte. Han hadde havna i skikkelig uføre, og hadde ikke penger til opphold 14 dager før ny utbetaling fra Lånekassa. Han fikk faktisk krisehjelp fra sossen de dagene det var snakk om. Det er verdt et forsøk. Du må jo ha mat :o)

Skrevet

står ikke helsestudio høyt på listen over ting man kan prioritere bort når man har dårlig råd?

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting. Hvordan kan det ha seg at di sitter igjen med 15 kroner og ikke har noen å gå til. Hvilke utgitfer er det du har hatt? Du betaler vel bare halve husleien osv, millitæret dekker jo sånt. Forstår ikke helt hvordan man kan la ting gå så langt!? Særlig når man venter barn i tilegg, å sitte der med 15 kr, og ikke kan gi barnet ditt næring engang!??

Skrevet

Hm...skjønner at det til tider kan være litt trangt med penger, men det ordner seg jo med litt planlegging...

Si opp medlemsskapet ditt på 3T, eller be om utsettelse av denne betalingen. Uansett, det beste treningssenteret finner du jo ute i skog og mark, og best av alt så er det GRATIS!!!

Håper alt ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...