Gå til innhold

3 åring som tisser seg ut hele tiden...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke vha jeg skal gjøre lengre! Han sluttet med bleie i mai, og n¨siste 14 dagene tisser han seg ut hele tiden, tidligere har han ikke hatt en dråpe engang i trusa, men nå....hele tiden!! Han har fått en lillesøster i juli, som je går hjemme med, han begynte i barnehage i midten av sept, der han likte seg velig godt i starten, men nå gråter hver gang vi leverer!

Han har tidligere vært mye sammen med min søster og hennes sønn som er 2 år eldre, han vil nå også, gleder seg til ¨å være med de, men når klea er komt på og han skal til å gå ut døra, vil han ikke alikavell.....han skal bare være med meg sier han!!

Kan noe av dette ha sammenheng med at han tisser seg ut?Har noen et råd eller tips å komme med, om hvordan vi skal få slutt på dette! Vi lover gull og grønne skoger om han er flink å tisse på potte eller do...men er ingen hjelp, han har heller ingen smerter, så det er ikke urinveisinfeksjon! Jeg bruker all min tid på han, så lenge søsteren ikke krever min oppmerksomhet i forbindelse med stell

HJELP...vet ikke hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ingunn24 :)

Jeg synes det høres ut som gutten din er sjalu for han må dele mamma'n sin jeg..

Helt naturlig og selvfølgelig vondt for både han og du som mamma og se siden du prøver alt du kan for å unngå sjalusi..

Hva med å overlate lillesøster til tante for noen timer og gjøre noe sammen med gutten din som dere to virkelig liker?

Snakke masse med gutten,høre om han har lyst å hjelpe til med lillesøster siden han er sååå stor gutt.

Det med tissingen kan og være et utslag av sjalusi.. Har du snakket med han om hvorfor det skjer?

Ta han med ofte til doen og skryt veldig over hvor stor gutt han er som slipper og bruke bleie og greier å gå på do på egen hånd.

Kanskje gi han klistermerke belønning hver dag han holder seg tørr?

Når han har fått 5 klistermerke så finner han og mamma på noe gøy og spesielt sammen.

Har ingen erfaring men det var noen av mine tanker om hvordan jeg hadde gjort det om jeg var i samme situasjon..

Lykke til!

Skrevet

Ta heller på han bleier og la han være liten en periode, det er jo det han ønsker. Det skader da ikke å leke litt med når han tydligvis ønsker dette vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...