Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg la bare på meg 3 kg frem til 5mnd.nå har jeg lagt på meg 12! Føler at alle har gått opp så lite her..Føler meg ikke spesielt svær enda,folk sier det ikke vises så godt...men 12 kg høres jo masse ut da! Er snaer 28 uker på vei.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 er jo noen som legger på seg mye å noen som ikke legger på seg i det hele tatt...vekten går jo som regel ned etter fødsel:) jeg for min del har ikke lagt på meg noe enda,men er bare 18 uker da..er HELT sikkert min tur snart... spørs jo også på høyden å vekten din fra før du ble gravid å andre ting i kroppen også..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Ikke si sånn, da... Ble redd jeg nå. Er i 5. mnd og har bare gått opp 4 kg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har lest at de som legger på seg sent i svangerskapet har lettere for å miste kiloene etterpå. Så egentlig er du heldig om det stemmer:) Det viktigste er jo at babyen har det bra.
Lapez Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg er i uke 22, uke 23 på onsdag og har ikke lagt på meg noe:s Rart, for magen er jo stor, veier ikke den litt da?Å babyen min veier jo et halvt kilo står det...
findus Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Neida, jeg er ti kilo opp, jeg også. Det gjøkke no:-) Uke 25 nå, så jeg er kortere på vei enn deg også.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 jeg er i uke 24 og har lagt på meg 11 kg.... Så du er nok ikke den eneste... Jeg er temmelig bekymret for om jeg skal få av alle disse kg... Jeg måtte jobbe hardt for å bli kvitt kg etter forrige mann, men da ble jeg kvitt alle +5 kg til. hadde ca fem igjen før jeg nådde ideal vekta mi, så nå har jeg allerede 16 kg jeg ønsker å få bort etter fødselen - og flere blir det vel...
En liten mamma Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Neida, du er ikke alene! Jeg er 23+3, og har gått opp 10 kilo! Men det er jo ikke akkurat sånn at jeg løper rundt å skryter av det, vekt er liksom litt skummelt for mange -spesielt hvis den viser litt mye! Det er jo helt individuelt hvor mye en går opp i løpet av svangerskapet, og når vekta kommer. Jeg har ei veninne som gikk opp 6,5 kilo hele svangerskapet, men ho var stor og tung fra før så ho hadde så mye å ta av. Selv har jeg alltid vært tynn, og legen min sier at min vektøkning er helt fin for meg. Leste nettop et innlegg her hvor ei jente fortalte at jordmor hadde sagt at en ikke bør legge på seg mer enn 4-5 kilo de første 28 ukene -jeg ble litt sjokka over den uttalelsen. Dettte er, og skal være individuelt, ei jordmor er veldig uproffesjonell syns jeg som uttaler noe slikt! Jeg trives med den vekta jeg har, er verken blitt svær eller tjukk selv om jeg har lagt på meg mer enn veldig mange som er lengre på vei enn meg!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 oki.. :-) Synes 12 kg høres så masse ut, men når jeg ser meg i speilet føler jeg ikke at det er så mye mer enn magen som har blitt større..Er vel litt jevnt fordelt håper jeg :-) Veide 63 kg før jeg ble gravid,men har veid helt opp til 72 kg for noen år siden som jeg har slanket vekk.Er vel lettere at disse kg kommer tilbake da kanskje.. Jeg har tenkt å veie det samme som før jeg ble gravid senere igjen,så her blir det oppatarbeid :-) Nå veier jeg 75 kg.Er 168 høy.. magen er ikke så svær,men tror den ligger "Inni" meg liksom,er ganske lang i ryggen.
Jente19*31.01.07* Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 jeg er i uke 26 og har lagt på meg 11 kg.. jeg føler meg svær jeg da, men det blir vel bedre når h*n kommer ut=)=)
venter nr 2 i april Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har lagt på meg 5 kilo og er 17 uker på vei. Stresser ikke.... hadde lagt på meg 10 kilo når jeg var 5 mnd på vei med forrigemann. Det stoppet på 14,5 kilo. Og etter en uke på sykehus var 10 kilo borte. Når sønnen min var 7 mnd, hadde jeg gått ned 12 kilo til. Var altså 8 kilo lettere da enn når jeg ble gravid. Gjorde heler ikke noe for det, gikk turer og trente som jeg alltid gjør. Tar det etterpå jeg:)
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Ikke alene nei Er i uke 26 og har lagt på meg ti kilo og det kommer nok ti til ihvertfall hos meg Har fått noen salige hofter, lår og rumpe, og jeg hadde ikke lita rumpa fra før liksom:( Men jeg nyter tiden jeg er gravid og tar ikke bekymringene om vekt før nurket mitt er på plass i armene mine:) Det er da kampen begynner for min del, er så mange som raser nedigjen i vekt, men tror desverre ikke at jeg er en av de:( Den tid den "sorg", er joverdt det da
mirremamma Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 E e 14 uke på vei å ha lagt på me to kg..;-) tenker der kjem mange kg til..men e ha bestemt me før å nyt å var gravid å tenk på kg etterpå. Men e tenk over ka e spis å prøva spis sunt;-)
silje082 Skrevet 30. oktober 2006 #14 Skrevet 30. oktober 2006 21 uker på vei å har lagt på me ti kilo alt. Så ikke noe galt med deg, så forskjellig det der. La på me 33 kg i forrige sv.s. Bekymrer me ikke så lenge ungen og jeg har det bra. Kiloene raste av, 1,5 år senere veide jeg 8 kg mindre enn når jeg ble gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå