Gå til innhold

ReDa: Bare av ren nysgjerrighet, ikke for å være slem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skriver du i et innlegg at en ikke må ta pinex? Det er jo det samme som paracet, som du sa gikk an. Ikke for å starte en krangel, men jeg lurer bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står jo på pakken at man ikke skal ta pinex under graviditet.

Er det bare jeg som har en eldgammel pakke?

Skrevet

man skal ikke ta pinex under graviditet,står på pakka!

paracet kan man fint ta,for det innholder noe annet enn det som er i pinex..

Skrevet

Det tror jeg du må ha da Reda. Jeg har forholdt meg til Pinex hele tiden.

Det står jo at det ikke påvirker barnet...

Skrevet

Tror du må ha en eldgammel pakke hi hi hi... :)

Skrevet

man kan ikke ta pinex under svangerskapet nei!!!

heller ikke ibux, tror det bare er paracept man kan ta...

det står i pakkningsvedlegget...

paracept kan man iallefall ta... alle disse smertestillende inneholder litt ulike stoffer, så det er ikke helt like..

Skrevet

Her har vi forskjellige meninger ser jeg.. rare greier.. kan jo ikke stå forskjellig??

-Er sikker på at i veiledningen så står det at det er trygt, da jeg har sjekket det flere ganger. Ibux derimot, skal en holde seg unna..

Skrevet

Hva slag pinex-pakker har dere?? Sitter med 2 foran meg nå, og ikke en gang på forte-pakka står det noe slikt... merkelige greier...

Skrevet

jeg fikk beskjed av legen at man bare kan ta paracet under svangerskapet... men helst så lite som mulig av det også...

Skrevet

Jo, man kan det, for piex og paracet innehoolder de samme virkemidlene.

Skrevet

Gå inn på felleskatalogen å se. Det er et stoff som ihvertfall er i Ibux som gjør at man ikke skal ta det.

Skrevet

I felleskatalogen sto det at Pinex ikke har uheldig effekt på foster.

Skrevet

Paracet, pinex, panodil,pamol inneholder akkurat det samme virkestoffet; paracetamol. KAn ikke skjønne at det er noe forskjelle? Inneholder kanskje noen andre hjelpestoffer, men det er kun stoffet selve tabletten er laget av.

Ibux inneholder ibumentin som er noe annet, og skal ikke brukes 3. trimester.

Hilsen sykepleier.

Skrevet

TAKK!!!

Det er litt leit at andre kommer med feilinfo.. Her er forresten et utdrag fra felleskatalogen.

Pinex

TABLETTER 250 mg og 500 mg: Hver tablett inneh.: Paracetamol. 250 mg, resp. 500 mg. Med delestrek.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt er ikke beskrevet.

Paracet

TABLETTER 500 mg: Hver tablett inneh.: Paracetamol. 500 mg. Med delestrek.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt er ikke beskrevet.

Nøyaktig det samme... Merkelig at noen har pakker det står annet på, men...

Skrevet

I min pakke fra 2003 står det : bør unngås ved graviditet da en viss overgang i placenta kan forventes.

Også min jordmor sa at jeg ikke bør ta noe annet smertesitllende enn Paracet. Men for all del tygg Pinex om dere vil.

Skrevet

Poenget mitt er at Paracetamol og Pinex ER det samme, bare med ulike navn.Tar du pinex, tar du paracetamol. Ibux skal en derimot ikke ta.

Skrevet

helt enig!!!!

De fire førstnevnte er kun ulike merkenavn. Pamol er f. eks en billigere utgave av Paracet. Kjøper alltid den på apoteket istedet for Paracet. Noen steder koster den 5 kroner mindre per pakke.

Skrevet

alle her er jo enige om at paracet er trygt...spis det da, å unngå pinex om du/dere ikke er sikre på hva som er rett!

Skrevet

dere blander ikke pinex med ibux nå da?

Skrevet

Pinex er jo et synonym preparat til Paracet,dvs lik virkestoff og måte og så videre.. På apoteket bruker jeg å få pinex istedenfor paracet,pga pinex er billigere.....

hmm.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...