Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 heisannn jeg sambo og min sønn skal flytte ett stykke unna.. da ville vi ha jentene hans hos oss i 1 uke i mnd.. det var hun enig i helt til i dag... da ville hun gå til mekling osv.. og hun ville ikke sende ungene fra seg pga de er med meg på dagtid når far jobber... jeg er nå gravid og har dessverrre ikke fast jobb..derfor skulle de tilbringe de timene på dagen med meg.. først maste hun om bhg og at de måtte ut en uke derfra også nå er det vist nok jeg som er problemet.. jeg har aldri gjørt hun noe.. har holdt avstand.. men hun har til tider laget noe rot... har sagt rundt at hun skulle ødelegge for oss osv.. vi har nå jentene annen hver helg og det er ikke noe problem. de trives her og alle barna går kjempe bra overens... men nå føler vi at hun er ute etter å bråke litt å være vanskelig... skjønner ikke helt hvorfor, ungene trives hos oss. og hun har fått seg ny sambo... kan hun ikke bare la oss være??????? ta seg av forholdet sitt og tenke på ungene? det blir jo ikke bedre når hun ikke vil la de komme på besøk... en smule fortvilet her!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Det er faktisk ganske vanskelig å la en fremmed passe ungene dine mens faren er på jobb. Særlig når man ikke kan velge denne personen selv. Jeg har vært i motsatt situasjon, der det mases om mer samvær men bare stemor som har ungen og ikke faren. Jeg satte til slutt foten ned, fordi jeg ikke stolte på henne, og det viste seg jo at jeg hadde rett (barnevern og div innkoblet - ho mista ungene sine da de flytta fra hverandre). Så egentlig spørs det hvilken rolle du har ellers, om du var inne i bildet før forholdet røk, osv. En annen ting er at den løsningen dere går inn for nå er umulig når ungene begynner på skolen. Hva er egentlig best da?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 er enig at det er vanskelig å la en fremmed passe egne barn. jeg og hun har fått mer kontakt og hun sier selv at hun setter pris på det... da det røk mellom de viste jeg ikke hvem de var.. blitt kjent med han i ettertid. skjønner meg egentlig ikke på hun sier først noe så noe annet osv... blir helt forvirret.. bestemt meg for å holde helt kjeft og ikke blande meg. det der får de to ordne
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Sikkert ikke dumt å holde seg litt unna - det kan jo bedre forhold til biomor også. En del mødre i samlivsbrudd synes det er vanskelig å se en annen ta deres plass, i forhold til mannen er det som regel greit, men det er en ekstra belastning når det gjelder ungene dine... Og egentlig skjønner de fleste ekstramødre dette også, for en del av de sitter i samme situasjon selv (komplisert..) Men en fremmed inne i bildet for barna er vanskelig, og spesielt hvis ikke faren ønsker å ta litt hensyn. Oftest er det egentlig han som må ordne opp. Dette ble litt utenfor tema, men et lite hjertesukk :-) Hilsen eks-stemor, stemor, blivende mamma, mamma med barn med ekstramor, og mamma med barn med pappa uten ekstramor... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå