Gå til innhold

Jeg er klar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi snart ferdige med Pride kurset - og jeg kjenner på meg selv at nå er jeg klar til å ta imot et fosterbarn. Kjenner et sug gjennom magen bare jeg tenker på et lite barn. Snart, ja snart kan vi få en tlf om at det er et barn som kan trenge oss. Dessverre er det alt for mange barn som trenger et nytt hjem, og alt for lite familier som ønsker å være fosterhjem. Tror derfor ikke vi må vente så veldig lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du hjelper til, dessverre er det mange barn som venter på et hjem å være trygg i.

Vi har selv ei jente på tre år som vi passer på, det er så utrolig hærlig å få være reservemor til henne.

Lykke til!

Skrevet

lykke til!!

Ikke gi opp om dere må vente en stund. Viktig at det riktige barnet som passer inn hos nettopp dere dukker opp!!..Match.

• 4 uker senere...
Skrevet

Håper ikke ventetiden blir så altfor lang for dere. Kribler litt i magen min når jeg lerser ;-)

Vi skal starte på kurs i januar.

Skrevet

Dere skal ikke tilfeldigvis på kurs i rogaland? Vi starter også på kurs i januar....

Skrevet

Kjenner følelsen :-) Det er nå 2 år siden vi var ferdige med Pride, og gikk og ventet. Heldigvis var vi heldige og fikk plassering etter ett halvt år. :-) Og det er en langtidsplassering.

Men vil bare forberede deg på at selv om de sier at det er så få fosterhjem, kan det allikevel ta lang tid før en plassering. Kjenner flere par som er fortvilte etter å ha ventet i opptil 2-3 år. Dette er kjempeflotte mennesker, og de har ikke fått noen grunn for at de har ventet så lenge. Selv om de har spurt flere ganger. Dette er veldig tungt. Det ene paret trekker seg nå, og ett par hadde gitt beskjed om at de ønsket beskjed dersom de ikke ville få plassering innen ett år, for da ville de sette igang med adopsjon, men fikk til svar at det ville bli plassering, måtte bare være tålmodig.... hadde de ikke ventet, kunne adopsjonsprosessen vært ferdig...

Og mens disse parene venter, uten noen forklaring, er det de som får plassering mens de går på Pridekurs...

Barnevernet gjør en flott jobb, og heldigvis er de der for barna. Det er viktig å finne en familie som passer til det enkelte barn, men av og til kan en lure...

Selv var vi heldige og slapp å vente så lenge, og har ett fantastisk samarbeid med barnevernet!!

Uffda, håper ikke jeg tok fra de gleden nå, for den må du beholde!

Kan love deg at når telefonen kommer, ja så kan ikke følelsen beskrives!

Lykke til!

Skrevet

Til "Gullklopmpen til mamma" - Vi skal på pride kurset som starter i Haugesund i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...