lille gull skal bli storesøste Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hei Venter mitt første barn 23.desember og er så i tvil om hva man skal kjøpe inn av alt mulig, klær etc. Vet jo at vi helt sikkert får masse når baby'n er født, men hva trenger egentlig den lille kroppen av klær som bitte liten?? Tenker på ullklær, utedresser etc... Håper noen kan komme med noen tips til meg.. Og hvilke strørrelser kjøper dere??
marguritten Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 jeg har ikke så kjempe mye vinterklær. har 2 flisdresser, i størrelse 56 og 62. en tykkere dress i størrelse 62. votter og noen tykke huer. og noen ullsokker som jeg har under flisdressen. tenkte jeg skulle bruke de klærne hvis vi skal ut å handle eller på besøk. hvis hun skal ligge i voksiposen,så skal hun bare ha på seg en genser/jakke,votter,hue. og strømpebukse. jeg har fått ull undertøy,men har aldri brukt det. min datter hadde atopisk eksem,så ull ville bare irritere huden hennes enda mer.
Bratsj Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Har samme som nordkvinne egentlig - to fleecedresser, 56 og 62, og en tykkere dress i 62. Har 2-3 tykke luer, ulllabber til føttene og votter. Har kjøpt ullundertøy (body og stilongs) med bomull på innsiden i 56 og har arvet to ullsett (jakke og bukse) en en ulldress (brukes i skinnposen)
Snupidupi Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Har ikke kjøpt så mye da... sia æ ikke veit ka æ har i magen... har jente fra før så bi det jente har æ masse klea... Vil si at ka du treng av div klea i div størrelsa har litt med kor du bor i landet... hær e det væældi kaldt i januar/februar... så det spørs kor mye utfaring det bi... kjøp litt i di minste størrelsan også ser du ka som passa dåkker... du kjenn jo på ongen om den e passe varm... Va kanskje ikke så mye hjelp da Men lykke tel:D
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Har ikke tykk utedress, men en smart kjørepose i ullfleece fra nøstebarn. Tykk dress er jo oftest ikke nødvendig nedi vogna, og i førsten er det jo der de er når vi er ute med dem. Ellers så har jeg litt undertøy i de minste str, for det er så dumt med for stort tøy under klærne når de er så små.
lille gull skal bli storesøste Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2006 Oki, takk for tips, får vel bare ta det lit som det kommer, finner vel ut etterhvert hva man trenger.. Blir en spennende jul for oss i år da.. Håper bare jeg slipper å tilbringe julaften på sykehuset..
Fikk nr to i desember Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 Et lite tips er at det kan være vanskelig å finne kjøredress i små størrelser når det nærmer seg jul! I fjor dro jeg byen rundt etter kjøredress til babyen til venninna mi. De skulle heim fra sykehuset, det var kjempekaldt og jenta skulle sitte i bilstol. Ikke lange veien, men en dress trengte de. Jeg fant tilslutt en i 56, lyseblå. Måtte jo bare kjøpe den til lillejenta. Fint for meg som vet det blir gutt, og har fått arvet den;) Men da jeg skulle kjøpe kunne jeg gjerne tenkt meg et lite utvalg! Jeg har forresten termin julaften. Det blir spennende å se hvor man skal tilbringe jula ja!
Simåne Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har handlet litt på nøste barn: 1st pysjamas st56 i ullfleece, siden det er litt kalt i huset om natten og babyen ikke bør ha en stor tung dyne. 3 ull boddyer 1 ull strømpebukse 1 sparkebukse i ull flees 1 par ullflees votter 1 par ullflees sokker/tøfler Så skal mamma strikke en ull pose til å ha i bil setet også har vi lammeskins pose til vognen. De tilkommende oldemødrene strikker ull tepper, hentesett, sokker og luer Mesteparten av klærna vi har er i bommull, har arvet de så jeg vet ikke hvor mye jeg har, men skapet er fult :-)
MM med spire Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har fått litt ullundertøy. Merino ull skal jo være bra, og ikke klø... og Joha har jeg litt av. Ellers har jeg noen fleecedresser, og masse gode ullsokker... i 50,56 og 62 Men har nok ikke unormalt mye i ull og fleece... Vi blir nok mye inne, og da trenger man ikke ullundertøy Men veldig kjekt når han skal sove i vogn, og på trilleturer. Har også en bobledress og en kjøredress- sydd sammen i beina... str 62 har både ull og bomulls luer og en del votttepar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå