Gå til innhold

Har man krav på ferie selv om man har vært i permisjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en gutt i april. Har hatt 5 uker ferie i år. Skal ut i jobb igjen i mars, har jeg da krav på ferie neste år. Eller gir ikke permisjon krav på ferie ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på 5 uker ferie neste år også! Permisjonen går kun utover feriepengene. Det blir jo litt mindre feriepengegrunnlag dersom du har hatt 80%lønn i permisjonstiden.

Skrevet

Ok, takk for svar. Har hatt 100 % utbetaling og 80 % permisjon : )

Skrevet

Hvordan fikk du til det? Håper du har fått permisjonspenger utbetalt av arb.giver da. For fra trygdekontoret får du bare feriepenger fra 15 av de ukene du har vært hjemme

Skrevet

Har man ?

Jeg får penger fra arbeidsgiver. Håper jo at jeg kan ta litt ferie til neste år da.

Skrevet

Så lenge du har fått utbetalt av arb.giver får du feriepenger fra hele perioden du har hatt permisjon. Så det blir feriepenger på deg neste år:-) Men hvordan har du klart å få 100% lønn med 80% permisjon?

Skrevet

Jeg har ikke full permisjon. Altså småen må begynne i barnehage når han er 10 mnd.

Skrevet

Ok. Tolket et tidligere svar som at du hadde det. Hadde jo vært fint om det hadde vært en måte å få til det på:-) Da får du i tilfelle full utbetaling av feriepenger neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...