Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg trenger litt hjelp her, min lille gutt på 9 måneder våkner flere ganger om natta og vil ikke sove, i natt var jeg oppe og så etter han hele 8 ganger, jeg har utrolig mangel på søvn men ikke bare jeg . Jeg mener lille gutt vil heller ikke sove om dagen kankje toppen en halv time 2 til 3 ganger om dagen, ungen må jo bli utslitt??

Hvordan skal jeg få den lille gutten min til og sove om natta?

Han vil også ha melk om natta men vi har prøvd og latt være dette til ingen nytte, drikker også masse vann, han skriker etter mere, enn hvor mye vi prøver og gi han på dagtid hjelper dette ikke.

Jeg er så utrolig sliten og skulle ønske at han kunne sove normal natt, har noen andre opplevd dette?

Hva gjorde dere får at det skulle bli bedre, jeg er jo redd for guttungen også han får jo så lite søvn og aldri sammenhengende???

Trenger svar og hjelp???

Fortvilt mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Mitt beste råd er å ta tak i"problemet"nå ,for ja, han trenger å sove og det trenger du også. Hvordan du skal gjøre det er det verre med..hihi, vi har vært igjennom samme problemet med vår lille gutt. Han er snart 13 mnd, og jeg ammer fremdeles en rekke ganger på natten. Vi startet avvenning da han var rundt en 8 mnd, da gikk det fint, men etter en liten periode med sykdom, så var vi tilbake i samme spor. Iallefall, registrer dagene. Tegn en klokke, og marker skrik med rødt, søvn med blått og mat med gult. (Når han ikke gjør noenting, fargelegger du ikke.) På denne måten får du registrert de små fremgangene småtten gjør.. og det kan være veldig motiverende.. samtidig ser du også ett mønster. Absoluttå anbefale. Tegn ett nytt ett til hver kveld. Du vil fortsette å amme ikke sant? Bare slutte å amme på natten? Jeg anbefaler deg å la far ta barnet i perioden han vil ha mat. Dersom han får mat i form av faste måltider på dagtid, så skal han ikke ha bruk for hverken mat eller drikke på natten. Han er kanskje ett stort sugebehov, og er nok godt vant til å fålitt kos på natten også. Helsesøsteren min sa det at siden han var vant med mat på natten så ville han nok oppleve å være sulten også, derfor kan det være greit med nedtrapping. Vi startet med siste måltidet kl 00.00, da fikk han ikke mat før kl var 05.00. Så strakk vi det gradvis i begge ender.. tilslutt sov han faktisk fra kl 20.00 - 05.00.. våknet ett par ganger, men godtok bare å få smokk. Ser han deg eller lukter deg, så vil ha bruke viljen sin og gjøre det verre. Så je anbefaler faktisk at du sover i ett annet rom, eller ikke er i leiligheten i det hele tatt (da blir du ikke fristet til å gi etter heller). Vær forberedt på at det blir protest, og at det kan ta littlengre tid, siden han er blitt så stor. Men det er verdt det, og både du og barnet har godt av det. Vi skal snart i gang med ordetnlig ammeslutt.. og jeg gruer meg. Tenker på hvorfor vi ikke startet tidligere eller hvorfor vi ikke var konsekvente nok forrige gang .. menmen, lykke til iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...