Gå til innhold

når sluttet beibisene deres å spise om natta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått fast føde nå i 3,5 mnd. siste 3-4 ukene har vi gitt 4 måltider om dagen med mat+ pupp etter hvert måltid og 2-4 ganger i tillegg.

Sover fortsatt ikke hele natten, er 8,5 mnd.

har ikke merket noen forskjell før eller etter innføring av mat.

Har hatt periode fra hun var ca.10 dager og til hun var 10 uker da sov hun hele natten. Noen få netter etter innføring av mat.

Om en uke startet pappaen oermisjonen sin og da blir det full nattavvenning, blir spennende å se hvordan det går. har følelsen av at det med mat på natten for vårt vedkommende har blitt en vane og trøst for henne når hun våkner.

Skrevet

Tok en nattmatavvenning for 2 uker siden. Han er 6 mnd i dag.

Går greit det. Han får 3 måltider med fast føde hver dag.

Skrevet

Go'klompen hadde nattavvenning da han var 6 mnd. Gikk supert det :o)

Skrevet

Ja,det kan du spørre om...Luke er 1 år om 6 dager og får i seg pupp 1-3 ganger om natta!

Skrevet

Jenta mi på snart 8 uker spiser ikke om natta... Legger henne 22.00 tiden og hun sover til alt fra 05.00-08.00

Skrevet

Han sluttet å drikke pupp om natta da han var rundt 7 mnd.

Skrevet

Mathias sluttet av seg selv å få mat om natten da han var 6 uker.

Skrevet

hadde nattavvenning da han var 5 og en halv med..gikk veldig fint! nå har han vært syk..og alt er tilbake til det gamle.spiser 3g pr natt..så skal til å avvenne igjen i natt!

Skrevet

Sluttet stort sett selv da han var 12 mnd. Da spiste han 5-6 måltider med fast føde pr. dag (høy forbrenning, høyt aktivitetsnivå). Mye enklere å gi litt pupp enn å stå opp og lage mat i 4-5-tida.

Skrevet

Fra hun var 2 måneder har hun sovet hele natten =0)

Skrevet

Hvorfor avvenner dere så tidlig? Bevisst eller var det babyen som "tok valget"?

Her bestemte småen seg for at det var nok da han var 11 mnd.

Skrevet

Når vi bestemte det. Vi visste hun ikke egentlig trengte det. De tar det de får tilbud om. Hun hadde sovet lange strekk før, og så plutselig gjorde hun ikke det lenger. så vi tok rett og slett en sjefsavgjørelse. Vi var helt utkjøtr begge to.

Skrevet

I følge helsesøster (på helsestasjonen i dag) har babyene ikke behov for mat om natta etter at de er 6 måneder. Men mange har behov for kosen, da.....

Skrevet

Så at babyen ikke trenger mat går foran at babyen kanskje trenger kos?

Og hvordan i alle dager VET dere at h*n ikke er sulten?

Skrevet

Folk kjenner nok sine egne barn...Du må nok bare stole på at folk vet hva som er best for barna sine, eller hva...?

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke alle gjør. Tror ikke folk stoler på seg selv lenger, men på helsesøster. Alt skal bli så enkelt.

Herregud, les innleggene nedover her da.

IIIK, han er våken om natten. WHAT TO DO? IIIK, han spiser om natten og er OVER 6 mnd. Han er 2 uker og BARE sutrer..

Jesus!

Jeg mener ikke å oppføre meg som en perfektus, men blir ikke dere amdre litt oppgitt og? Er det virkelig bare meg? DET er skremmende ihvertfall.

Nå skal jeg logge ut tror jeg.

Skrevet

mathias sov hele natta fra han va 1,5 mnd

Skrevet

Nettopp dette spurte jeg helsesøster her om idag!

Gutten min er snart 7 mnd, 8110gr og 75,5cm.

Helsesøster sa det ikke var noe hast. For det første var det greit at de hadde 4 måltider med fast føde først for å være sikker på at de ikk er sultne og for det andre så begynner de først å snakke om dette her på helsestasjonen når babyene har fått flere enn 2 tenner. Noen slutter selvfølgelig selv.

Gutten min spiser mye mm om natta og tidlig morgen fordi produksjonen er størst og han trenger det visst nok. Så vi stresser ikke med avvenning ennå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...