Gå til innhold

Så blir det legebesøk på meg da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev noen innlegg om dette forrige uke, så her kommer oppdateringen for de som måtte være interesserte.

Er i dag 13 dager over ikm uten tegn til hverken tanta eller graviditet. (testa negativt på fredag). Har aldri vært så sen før så begynner jo å lure på hva dette skyldes.

Ringte nettopp legen og fikk time på onsdag. Skal ta med morgenurin.

Bør jeg insistere på blodprøve eller holder det med urinprøven?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!

Samme problemet her... Hadde ikm fredag 20. okt. Sitter her og fortsatt ingen tegn til tanta. Og negativ test... Litt usikker på om jeg skal ringe legen og få time. Hva skal man si da?? "Jeg tror jeg er gravid, men tester negativt"??? :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde krevet å få tatt blodprøve med det samme jeg er der for å sjekke ut hva dette her er for noe! Man tjener jo ikke noe på å gå rundt og lure på hva det kan være. Prøv og forklar dette til legen din, så forhåpentligvis skjønner han\hun at du er bekymret og ønsker virkelig dette her..

Lykke til begge to ;)

klem

Skrevet

Her på BiM står det i mors uke 6 av svangerskapet...

"En graviditetstest behøver ikke nødvendigvis å slå ut ennå. Det er beste er å bruke morgen urinen for der er konsentrasjonen av HCG hormonet størst."

Skrevet

Ringte legekontoret og de hadde visst en time ledig i morra... Får heller ofre litt av "nattesøvnen" min og møte opp der i stedet for å dra hjem og sove etter nattevakt...

Skrevet

Helt enig med du! Lykke til ;) Håper du får en rolig nattevakt da..

Skrevet

Det håper jeg også... Og at kvalmen min går over snart :) Ta meg litt mer og spise så får vi se...

Enten bør jeg være supergravid etter de 3 ukene med mens-smerter (og nå kvalme) eller så får tanta komme rimelig kjapt! Hehe

Skrevet

Hehe.. Jepp, gjør det du.. Krysser fingrene for at det ikke er fullt hos meg når jeg kommer på jobb.. Spesielt med medisinske pasienter.. Urk.. Hehe.. Jobber på ortopedisk traume.. ;)

Skrevet

Hehe...medisinske pasienter er vel ikke så ille?? Hehe..

Lurer virkelig på hvordan det er på vår avdeling jeg... Har jo ikke vært på jobb på nesten 2 uker. Ergo er det jo bare ukjente pasienter. Håper det ikke er noen demente og at alle har tenkt å sove disse 3 nettene :)

Du verden sånn leamus jeg fikk i underlivet nå da :) Skulle tro det var livmora som hoppet rundt her :) Haha

Skrevet

Ta blodprøve! Den testen legen har er ikke noe bedre enn en hjemmetest...så får du negativ hjemme så får legen og negativ.

Skrevet

Huff.. de medisinske pasientene vi får opp til oss er som regel akutt geriatri.. URK.. Hehehe.. Mye lettere med ortopediske traumepasienter.. . Men det er vel noe med hva man er vant med.. Jeg har jobbet på mage\tarm avdeling før, men er VELDIG glad for at jeg ikke gjør det lenger..

Leamus er et tegn ;)

Skrevet

Ser du har et par symptomer Turbotrollet. Jeg har et par jeg også: økt utflod (med uvant konsistens- skikkelige klissete liksom- beklager detaljer), i tillegg til at jeg blir fly forbanna hvis jeg ikke får mat NUH hvis jeg er sulten.

Skal tigge om blodprøve- legen min er nemlig veldig glad i læreboka si.. Hun har for eksempel fortalt meg at alle som får mensen har hatt eggløsning og at det derfor ikke er noen vits i å teste for dette... og det vet jeg jo er feil utfra hva jeg har lest her inne. Frykter derfor at hun skal si at så lenge urinprøven er negativ er det ingen vits i å teste mer...

Men: hun lot oss jo begynne med utredning allerede nå, så er veldig fornøyd på den måten.

Skrevet

Hehe... jepp, kjenner til det der med å bli sur dersom jeg ikke får mat :) Og nå har jeg som sagt skikkelig leamus her :)

Ja, ja, får se i morra da. Får sikkert bare beskjed om at dette er et innbildt svangerskap (sånn som hos hundene..hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...