Gå til innhold

Noen som vet om et alternativ til Libro sine engagskluter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For synst de er ræva..

Kjøpt en del av coop sine "godkjente" våtservietter, men vil ikke bruke de for mye på en baby.

Vet apoteket har noe menasoft, etl.. men de er så små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har noen kjempe fine og myke i sverige.... sånne papir kluter mener du??!!

Du får ta deg en snar tur dit ;O) Hehe...

Skrevet

Du har jo litt kortere vei enn meg da.. vil du ?? :o) :o)

Skrevet

Jeg har ikke klart å finne noen som er gode. Har derfor brukt gode gamle frotte vaskekluter som jeg vasker på 95 grader. Tørker av det værste med vanlig toalett-papir før jeg vasker stumpen.

Skrevet

Har du prøvd mesoft (de du beskriver fra apoteket?)

Jeg har brukt dem i fire år på mine to små, og skal absolutt fortsette med dem. De er veldig billige, og er fantastisk myke iforhold til de papirklutene du har prøvd. De er som gode vaskekluter, og jeg tror fint du kan venne deg til størrelsen. Jeg tenker iallefall aldri over det. Jeg bruker vann eller olje og vann på dem. Og når vi skal ut, dynker jeg dem i vann og har dem i en tett boks eller pose. Kjempe fine:-) Og det er ikke akkurat negativt at en da slipper unna alle skumle tilsetningsstoffer.

Skrevet

Kjøp mesoft 10x10 cm på apoteket. veldig bra!!!!!!

Hilsen 3 barnsmor

Skrevet

Vi bruker gaskluter til baby som du får kjøpt i de fleste utstyrsforretinger. En gasklut brukes et par ganger, må skylles godt selvfølgelig, før den vaskes på 60 grader. Vårt barn har aldri hatt sår stump, bortsett fra et par ganger, og da pga av at vi ikke har luktet bæsjen, og han har gått litt for lenge med bleien. Min søster bruker bare våtservietter, og hennes sønn har hatt sopp og diverse, vet ikke om det er en sammenheng her, men jeg mener varmt/lunkent, rent vann er det aller beste for babyrumper...=). I og med at vi bruker kanskje to gaskluter og to frottekluter i døgnet er det ikke noe problem å vaske det, bare man har mange nok. De fleste med små barn må jo vaske mye hvitt uansett, pysj og sengetøy etc...

Skrevet

Jeg foretrekker kluter også, men jeg så de hadde noen papirkluter på rimi, First Price?? Men de er muligens verre enn libero sine??

Skrevet

Har kjøpt en haug med kluter på sparkjøp jeg.De kokvasker jeg på 90 grader og trommler de.Så myke og gode.

Har brukt det på alle tre ungene til nå og kjøpt enda ett lager som jeg har til denne krabaten.Blir jo utslitte etterhvert da.

Skrevet

Bruker også vanlige kluter hjemme, og når jeg skal ut tar jeg med en liten flaske babyolje og bomullspads. Mye snillere med vann og olje enn noe annet, det være seg wipes eller såpe. Min første var ikke sår før de begynte å bruke såpe på ham i bhg, for å si det slik!

Skrevet

Jepp, Rimi sine papirkluter fungerer veldig fint - og de faktisk mykere enn Libero sine (og billigere). Men Mesoftkompresser er mykest, da...;-)

Skrevet

Mesoft fra apoteket når babyen er liten - selv om de er små er de myke og fine når babyen er nyfødt. Jeg gikk over til vanlige vårservietter etterhvert, brukte stort sett unique og coop.

Skrevet

hei...jeg foretrekker gaskluter....spesiellt til såå små babyer..jeg begynte ikke bruke våtservietter med førstemann før hun var ganske mye større...men hva med å prøve på apoteket hvis det er sånn at du syntes det er greiest å ha med engangskluter...en venninne av meg brukte rett og slett noen gasliknendende bandasjegreier(kjøpt på apoteket,husker ikke navnet) kjmepemyke og brukes bare en gang.ser ut som små kompresser egentlig...et dyrere alternativ kanskje, men definitivt verdt dt....hun anbefalte dette på det sterkeste...kanskje en god ide hvis man tenker på den ømfintlige huden spedbarna har....

Skrevet

Det er disse som heter mesoft - helt ypperlige og ikke dyre i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...