Gå til innhold

Har dere begynt å få strekkmerker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn så er jeg så sikkert på at jeg kommer til å få det.. Jeg er er 25 uker, ikke fått noen enda..

Jeg gruer meg skikkelig til de kommer, helt sykt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppetupp

Jeg fikk ingen strekkmerker da jeg gikk med førstemann, enda jeg la på meg godt og ble ganske stor mot slutten. Jeg var ikke noe stor fra før av heller...håper jeg slipper å få strekkmerker denne gangen også- kjenner jeg ikke tenker like mye på det denne gangen som med den første men alikevel- har kjøpt hvetekims olje på apoteket og skal smøre meg med den resten av svangerskapet ( er uke 16 nå)

Det gjorde jeg hver eneste kveld med min første, og tror kanskje det hjalp- men, kan jo ikke være sikker!

Er det forresten noen som har opplevd å slippe unna første gang, men som ikke var fult så heldig ved senere svangerskap??

Skrevet

jeg er og overbevist om at jeg kommer til å få det... Men tror ikke de kommer før mot slutten... aner ikke når de "bruker" å komme jeg...

Noen som vet?

Skrevet

Jeg har fått endel på magen, er i uke 26. Men må jo og nevne at jeg trolig har veldig dårlig hud, hadde strekkmerker fra før og..

Er det hvetekim-olje vi skal smøre med allså? Har bare brukt vanlig fuktighetskrem til nå jeg..

Skrevet

Hei!

Jeg fikk ikke strekkmerker på magen med førstemann, men på rumpe og lår.. he he... ikke pent..

Ikke fått noen på magen så langt, og håper at jeg slipper unna denne gangen også. Smører meg med vanlig fuktighetskrem som sist.

(er 26+2)

Skrevet

Jeg har fått strekkmerker på puppene jeg, og jeg fikk de ganske tidlig, rundt uke 18 tror jeg!

Først trodde jeg at det var klore-merker, for jeg klødde så usannsynlig mye på puppene. Men etter at disse "kloremerkene" hadde vært på samme plass et par uker så måtte jeg jo innse at det var nok strekkmerker ja!

Skal også sies at mine pupper hoppet fra en liten B-cup til en full D-cup ¨på veldig kort tid...

Skrevet

heldig dere da.. har fullt av strekkmerker jeg:( og er bare 26 uker.. heldigvis ikke så magne på magen enda, men rumpa og lårene ser ikke ut og det er vell ikke lenge til magen ser likadan ut..

Skrevet

puppene er foresten også blitt innvadert.... :/

Skrevet

Ingen strekkmerker på magen enda,, og fikk ingen da jeg gikk med jenta mi forrige gang.. Men puppene fikk gjennomgå for de ble SVÆRE da ammingen var på sitt værste,, men det vises bare på undersiden heldigvis... så jeg er ganske heldig!!

Skrevet

jeg har desverre masse strekkmerker etter nr 1 - på pupper, mage, hofter, lår, bak knærne og til og med litt på leggene... Så jeg må ha ekstremt dårlig hud - smurte meg med olje hver eneste dag....Og jeg fikk faktisk ennå flere når jeg klarte å gå temmelig fort ned i vekt etter fødselen...

Og denne gangen er det nok blitt værre ja - ser ikke ut.... :-(

Og det er ingenting man kan gjøre med det heller :-(

Skrevet

har ingen på mage og lår enda, enda jeg har lagt på meg en del fram til nå i uke 23.... men puppa mine.... grøss og gru! bare i helga blei det mye værre!!!!!!!!!!! smører meg med nivea krem fra blå boks på de mest utsatte stedene...

Skrevet

Ja da, sprekker alle veier.......Blir bare verre og verre for hvert svangerskap, ikke legger jeg på meg så masse heller, så det er bare huden min som er sånn:(

Men men, pytt pytt...

Skrevet

Har fra forrige svangerskap. "Visste" at jeg kom til å få dem, og hadde akkurat begynt å håpe på og slippe unna, da de kom ca i uke 35. Ikke pent, men hva gjør man ikke for disse nusselige ungene? Det verste for meg er egentlig ikke strekkmerkene mine, men de nydelige, paddeflate magene til andre damer som har født (misunnelsen lenge leve!!). He, he.

Skrevet

Hei

Anbefaler deg å gå på farfymeriet og kjøpe strekkmerkekrem fra Biotherm, eller gå på nettet å få tak i en olje fra merket Mama Mio, de har også en krem for bysten. Anbefaler på det sterkeste! Ikke fått antydning til strekkmerker!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har ikke fått noen nye nei. Har tre svangerskap bak meg så har en del strekkmerker fra før da... Massevis!!!

Skrevet

Strekkmerker er genetisk betinget, altså arvelig og temmelig håpløst å forebygge. Sansynligheten for at du skal få det er svært avhengig av om din mor/mormor/farmor var plaget med str.merker. Men for all del, smør i vei :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...