Gla-mor Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Den der ekle dagen nærmer seg, og det gjelder å være forberedt. Kjempemasse unger i nabolaget vårt, så det kommer til å gå i ett. Og babyen som ikke liker ringeklokka vår, han våkner fra sin skjønne søvn da. Hva gjør dere med alle disse barna som spør etter gotteri eller fanteri? Synes det har tatt helt av, jeg.
Urtete Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Så enig, så enig......, for noe TULL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kan ikke fordra alle disse amerikanske skikkene som har kommet de siste årene!!:-(( Nå høres jeg ut som ei sint gammel kjærring! Og det er vel det jeg er når dette temaet kommer opp...... Men når ungene står utenfor døra mi, så kan jeg jo ikke annet enn å late som ingenting og løper inn for å hente godteri til dem! ;o) Har ikke hjerte til annet...., det er jo ikke barna sin feil at verden er som den er!:-)
Gummelillan Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har vært i Sverige og handlet masse smågodt med e'er i ;-) Og gresskaret er ferdig utskåret og tent med lykt i flere dager nå... Jepp, dagen som mange her hater er en av mine favorittdager og jeg er klar for masse små spøkelser! Er så barnslig at jeg synes halloween er gøy jeg da (og har bodd i USA også da så det var vel der jeg ble bitt av basillen...).
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Synes også det er helt fint med denne dagen, men kun om det blir gjort på hyggelig vis:-) Altså, ingen eggkasting osv, men utkledde barn, som egentlig synes det er kjempeskummelt å se seg selv i speilet;-) Har også alltid hatt mange fine gresskar på trappen, men i år har jeg rett og slett ikke fått surret meg til å kjøpe dem. Pleier alltid å reise ut på en gård på Jeløya og kjøpe mange fine der:-)
Urtete Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Ha ha ha, dette har vi jammen ulikt syn på!!! )))))) Husk: Så kjedelig verden hadde vært hvis alle var like! ))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Ja nettopp:-)) Verden hadde blitt grå og kjedelig da!
Gummelillan Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Jepp, uhøflige og slemme barn er ikke velkomne her. Men det kommer da også svært sjelden. De fleste er bare kjempesøte og tar et sukkertøy som de takker pent for ;-) JA for et flott nabolag med flotte unger!
Urtete Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Grått og kjedelig vil vi ikke ha det!)) Livet skal være fargerikt det!
Gla-mor Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2006 Synes selvfølgelig at det er kjempemange som er søte og gjør dette ordentlig. Virkelig artig når det kommer små barn som så vidt klarer å få fram "tjikk å tjit". Men noen har ikke en gang kledd seg ut, og kommer med en svær pose som de samler gotteriene i. tipper at mesteparten blir kastet. Og noen er uhøflige og er misfornøyd med det de får..... Venninna mi som er fra USA pleier å ha selskap med utkledning hjemme hos seg, det er koselig.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Om det kommer noen av det uhøflige slager her, får de ingen godteri!!!
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har vært lunken til skikken i noen år nå, men nå har jeg gitt etter for overmakten! Seksåringen får nesten ikke sove om natta, for hun gleder seg så mye til Halloween. I morgen skal jeg se om jeg klarer å få hulet ut det gresskaret som står og venter, og så skal jeg og seksåringen pakke smågodter i små poser. Jeg har da bare to problemer. Jeg våger ikke la seksåringen gå alene i nabolaget her, så jeg har tenkt å følge henne. Kan jeg da stole på at han som snart er 16 virkelig deler ut godteri til ungene som kommer på døra, eller tar han det selv? ;o) Hva i all verden skal jeg gjøre med gresskarinnmaten? Jeg synes jo at vi bør spise det, men hvordan tilberede det?
Gummelillan Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg laget sjømatcurry. Kjempegodt hvis du liker thai.mat. Sambo var imponert i flere dager etterpå ;-)
♥Snulder Skrevet 30. oktober 2006 #14 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har ikke sansen for Halloween..., men jeg det hadde vært hyggelig om vi stive nordmennene hadde hatt noe lignende Thanksgiving! Det er alt for sjelden man samler familien og er TAKKNEMLIGE for noe!!! Det sliter jeg ihvertall med å lære ungene.... Det tar alt som en selvfølge. Jeg for min del er glad jeg lever! og har så flotte unger!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. oktober 2006 #15 Skrevet 30. oktober 2006 Vi har port telefon, så jeg åpner ikke døra for andre enn de jeg kjenner, her i huset prøver vi så godt vi kan å bare ha godteri på lørdager og så vidt jeg forstår er det på en tirsdag. Men hvis det kommer en dag hvor Storebror skal være med på dette, må jeg vel resignere og kjøpe inn godteri selv om det ikke er lørdag.
♥Snulder Skrevet 30. oktober 2006 #16 Skrevet 30. oktober 2006 Prøver desperat å holde 2 par bittesmå klåhender unna tastaturet.... det ses på rettskrivningen ser jeg....
Karomamma Skrevet 30. oktober 2006 #17 Skrevet 30. oktober 2006 Enig med Snulder - har mye mer sansen for Thanksgiving enn Halloween!
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #18 Skrevet 30. oktober 2006 Det hørtes godt ut! Jeg skal se om jeg kan finne en oppskrift på det på nett! Er det sterkt forresten? Tror du at en ettåring kan spise det?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #19 Skrevet 30. oktober 2006 Det er vel bare å handle inn en diger kalkun og invitere familien? Jeg sliter litt med stuffingen da, men resten klarer jeg nok. Det verste er vel å få ungene til å være takknemlige? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå