Gå til innhold

Trenger sårt tips om mat og soving.... 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 7 måneder som ikke vil ha flaske.. prøvd alle mulige typer flasker med forskjellige tuter.. vil ikke ha morsmelkerstatning, vann, saft eller noe. Prøvd det som er å prøve fra forskjellige flasker.. Han vil ikke ha mat, prøvd glass med alle mulige av forskjellige smaker.. prøvd forskjllige typer desserter og frukt.. vil ikke ha.

Hva gjør jeg? Han virker helt avhengig av puppen.. Har aldri hatt fri fra han og begynner nå å bli litt sliten av å aldri kunne gå hjemmefra uten at han må være med....

Når det gjelder soving så sover han ett par ganger om dagen/ettermiddagen i ca 1 time hver gang.. Han legger seg i 19.30 tiden og våkner igjen rundt 22.30-23.00, får pupp. Våkner igjen rundt 02.00 og får pupp.. Våkner i 05.00 tiden og får pupp og rundt 07.30 tiden og får pupp... Blir helt satt ut av all den puppingen hans.. Har forsøkt å ikke gi han mat på natten, men da skriker han og våkner "helt" og får ikke sove igjen.. Bare skriker... Noen gode råd på hva jeg kan gjøre... (har også prøvd å legge meg på ett annet rom enn han... men det funker dårlig det også..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå dette har jeg nå gså men min er mye yngre... derfor kan jeg levende forestille meg slitet... Lykke til!!

Skrevet

Vet ikke hva og hvor mye du har prøvd, men her er noen tips...Prøv å gi han drikke fra vanlige glass. Har aldri hatt slike problemer med jenta mi, men hun syns det er kjempemorsomt å få drikke av glass. Og hvis du har mulighet, legg han på eget rom, jo før jo bedre... Tar han smokk, prøv med det før du tyr til nattmat.Men når han er såpass gammel og ikke spiser særlig fast føde må man vel nesten regne med litt nattmat. Virker som han kanskje har blitt litt mammadalt:-) ? Har du prøvd å gå ut uten han? Pump deg, og la barnevakt/pappa gi han flaske/kopp/glass. Mulig det går bedre når det ikke er mamma med "puppelukt" som forsøker... Bare pass på å være i nærheten tilfelle krise... La gjerne pappa/andre mate med pumpa melk selv om du er hjemme. Han trenger å lære at det ikke bare er mamma som er matfat... Kanskje det går bedre å gi mme innimellom etterhvert... Bare fortsett å la han smake på mat, men bare bittesmå mengder om gangen, og hold deg til noen få ting over lengre tid for at han skal venne seg til smaken. Kan sikkert bli forvirra hvis han får mange forskjellige smaker hele tiden. Da jeg begynte med fast føde gjorde jeg motsatt av det som står alle plasser og det helsesøster sa...ga grøt først og pupp etterpå, for i min tankegang er det logisk at ungen ikke vil ha mat hvis den allerede er mett på melk. Også har jeg rutiner som går på spise - våken - sove - spise osv... Da er hun ikke trøtt heller når det er tid for mat. Vet ikke om dette er til noen hjelp, men det er det beste jeg kan komme på... Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...