lærer Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Jenta mi er litt over 3 mnd og jeg ammer ikke. Men hun er våken og må ha smokken flere ganger i løpet av natta. Mener jeg har hørt at man skal legge de på eget rom før 6 mnd eller etter 1 år. Noen med erfaringer?
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 La han på eget rom på 4-mnd. dagen hans. Hvorfor før 6 mnd eller etter ett år ? Har jeg ikke hørt noen gang : )
lærer Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2006 Det venninnene mine sa var at før 6 mnd merker de ikke hvis de blir flyttet over, men mellom 6-12 mnd vil de kunne merke at du ikke er der lenger.
♥Tiny Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 4 uker var snuppa da vi la henne på eget rom. Gjorde det fordi hun lager så uendelig mye lyd i søvne og jeg sov så vanvittig dårlig.
keisergutt 05 Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 han var 1,5 mnd. og det har gått kjempe flott
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 flytta jenta vår på eget rom da hun var 4,5mnd. Var helt herlig, både hun og jeg sov mye bedre Slapp å våkne av hverandres lyder....
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Begge mine har ligget på eget rom fra de var 3mnd. Har gått kjempefint. Det sies at rundt 6mnd alder kommer evnen til å blir redd for fremmede rom osv. Derfor vil overgangen til eget rom ofte gå enklere før 6mnd. Etter 1 år...tror ikke det er noen spesiell grunn for den grensen, bare at det er dette som er mest vanlig. Ofte sover de hele natta da, og har lært seg å finne søvnen igjen selv hvis de våkner ila natta.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 Førstemann fikk ikke eget rom før han var 1,5år pga plassmangel frem til vi hadde flyttet til nytt hus. Yngstegutten ble flyttet på eget rom da han var akkurat 7mnd. Stikk motsatt av hva du har hørt, gikk det mye lettere å flytte minstemann. Har ikke vært noe trøbbel en eneste gang (han er litt over 8mnd nå). Han har i det hele tatt alltid vært rolig og grei både natt og dag. Gikk ok med eldstemann også forsåvidt, men han våknet mye på natten både før og etter flytting, og har ikke sovet ordentlig rolig før han var over 3år og fjernet mandlene, så jeg kan ikke trekke noen konklusjon ut fra det :-)
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 fra dag 1 her. nå har jenta her sovet hele natten så og si hele tiden. trur mye har og si at hu sover alene. har rom rett ved hu. så hører hu med en gang da.
WWJD Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 jeg la han på eget rom for en uke siden, han er 10 mnd. Det har gått kjempefint, over alle forventninger;o) han har alltid våknet mye om natta, våkner fortsatt flere ganger, men ikke så ofte som før. Har heldigvis ikke hørt at man skal legge de på eget rom før 6 mnd eller etter 1 år for da hadde jeg helt sikkert ventet et par mnd til hehe;o)
lifa og Eline Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Samme dagen som vi kom hjem fra sykehuset. Var da 3 døgn første natten på eget rom. Noe av det lureste vi har gjort!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 ca 5 mnd, i sommer, da hadde vi vært så mye på ferie og la seg like greit uansett hvor vi var, så da fant jeg ut at det var like greit å legge han på eget rom, før han ble oppmerksom på hvor han ligger... godt å slippe alle lydene.. jeg våknet så lett, det samme begynte han og gjøre......
snuppelure 74 Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Vi la henne på eget rom rett før hun ble 7 mnd, det har gått utrolig bra
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 førstemann var ti mnd, minsten blir nok liggende iallfall til han er like gammel tror jeg.( på mitt rom alså) er litt hønemor, klarer ikke slappe av dersom jeg ikke hører han, redd for krybbedød....
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Ligger på vårt rom, men har frem til for et par uker siden våkna om natta for pupp og da orker jeg ikke gå fra rom til rom. Nå kommer tenna så blir mye våkentid på natta da og gitt.. Har tenkt å flytte henne over om et par uker, når sambo kommer hjem. Hun er 6 mnd
vi blir 4 :o) Skrevet 30. oktober 2006 #20 Skrevet 30. oktober 2006 vi la lillegutt på eget rom denne uka, han er nå 6 uker.. Det fungerer veldig bra, og vi sover alle mye bedre. Veldig mange reagerer og synes det er alt for tidlig når vi forteller det.. vi ligger jo vegg i vegg med dørene oppe.. skjønner ikke helt hva som er galt med det men.. )
lilen06 Skrevet 30. oktober 2006 #21 Skrevet 30. oktober 2006 Vi flytta poden inn på rommet sitt for 1 uke siden...han er 7 mnd.. Han hadde en tendens til å våkne når vi la oss.. Han sover godt han nå, er vel heller jeg soom flyr mye oppe...ganske mye hønemor og er redd det skal skje noe...
atakama Skrevet 30. oktober 2006 #22 Skrevet 30. oktober 2006 6 mnd gammel fikk lillegutt eget rom, og det var deilig for oss alle. Han våknet når vi la oss, de 3 første dagene på eget rom sov han hele natten fra 19-8.00 - Herlig. Så hadde vi en periode med 1-2 amminger om natten. Nå sover han stort sett hele natten igjen. Er 8 mnd. nå.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 30. oktober 2006 #23 Skrevet 30. oktober 2006 5 uker og fra den natten har han sovet rundt fra kl 19-08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå