Gå til innhold

Stekkmerker...noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, Jeg er nå i 38 svangerskapsuke og har så langt klart meg uten de fryktede strekkmerkene rundt mageregionen. Har smurt mage to ganger om dagen med svangerskapsolje jeg fikk på helsekosten fra jeg var 5 mnd på vei. MEN...gjett hva jeg fant på høyre nedside av navlen i går? Jo...en fin liten gjeng med røde strekkmerker! Er det ikke typisk?! Nå har jeg bare et par uker igjen og så skjer det. Ble så fortvilet i går. Det jeg nå håper noen kan hjelpe meg med er tips til hvordan å minimere den permanente skaden for å si det sånn. Noen som har noen gode tips til "behandling"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blekner med tiden, å det eneste rådet jeg kan gi deg er å smøre og smøre, blir nok aldri helt borte men redusereres kraftig.

Skrevet

Hei du. En venninne anbefalte meg å smøre meg med baby-olje for å forebygge strekkmerker, men det er kanskje det samme som svanger-skapsoljen du bruker? Er selv bare i 16, men skal hvertfall prøve å forebygge (så mye man kan hvertfall).

Men har som sagt ingen erfaring på området, er min første òg..

Skrevet

Med baby-olje tror jeg det var Natusan sin hun sa, har hvertfall kjøpt den, og skal prøve det i kveld...

• 2 uker senere...
Skrevet

body butter fra body shop skal være bra mot strekkmerker. Smøres på magen morgen og kveld :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Babyolje! Og det bruker du etter fødselen også, dersom du har fått strekkmerker. De vil forsvinne, ihvertfall nesten helt, dersom du bruker babyolje hver gang du dusjer...

• 1 måned senere...
Skrevet

ja hjelper å smøre masse på mage å puppe for å forminske dette.. ei venninne har gjort det å det har funket både under å etter graviditeten=)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg er 34 uker på vei, og har ikke fått noen strekkmerker enda, men en vet jo aldri.. Tror det varierer veldig fra kvinne til kvinne, men så er strekkmerker noe vi kvinner må regne med. Jeg har smurt meg med Svangerskapsolje (kjøpt på helsekost buttiken) og Cocoa butter (kjøpt på body shop) ei venninde av meg anbefalte cocoa butter og har smurt egentlig mest med den, +shower cream fra samme merke!! når du dusjer så masser i sirkel, da blir huden varm og fuktig, så smører du på med butter etterpå :)

Mitt første barnm så jeg har ikke noe mer erfaring og komme med, men håper det kan hjelpe deg litt i hvertfall :)

Lykke til!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Kjøp en peeling krem som får opp blodsirkulasjonen i huden. Det kan hjelpe for å forebygge og minimerefargen på de.

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjøp baby olje og mandarin olje fra helsekost. Bland noen dråper i babyoljen, og bland:)

Mandarinolje er spesielt mot å forebygge strekkmerker:) Eller gjør underhuden mer tøyelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...