Gå til innhold

Foreldremøte i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere som foreldre ønsker at et foreldremøte skal inneholde.

Vil dere ha praktisk info om bhg; merking av klær osv... pedagogikken til bhg... Hva vil dere ha info om som gjør at dere syns det var verdt å bruke en kveld på foreldremøte? Hvor viktig er det for dere og bli kjent med andre foreldre?

Jobber i barnehage selv, derfor lurer jeg.. De fleste som har barn i bhg har vel sikkert vært på foreldremøte allerede.

Håper på mange svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber også i barnehage. Synes det er veldig greit å få med seg foreldremøter, og jeg ønsker en blanding av faglig/pedagogisk innhold kombinert med praktisk info om barnehagen.

I barnehagen Selma går i, er det flere avdelinger, og først hadde vi felles foreldremøte for hele barnehagen. Der var det da praktisk info + disse fagområdene det jobbes med. Så presenterte alle de ansatte i barnehagen seg. Er jo veldig greit å vite hva de heter de som jobber på de andre avdelingene også, det hender jo at de er på avdelingen til Selma også. Etterpå gikk vi avdelingsvis og da gikk ped.leder gjennom ting som skulle skje på den avdelingen i løpet de første månedene. Etterpå fikk vi masse tid til å bli kjent med andre foreldre. Vi satt og prata og utvekslet erfaringer fra barnehagehverdag og hjemmesituasjoner.

Som sagt jobber jeg jo i barnehage selv, en annen enn den Selma går i, men i samme kommune. Det er jo veldig mye av det samme som går igjen på sånne foreldremøter, spesielt når man jobber i barnehage selv, og får det litt med seg fra begge retninger, men likevel er det verdt å bli med på foreldremøte i barnehagen jenta mi går i. Det kommer alltid frem noe på sånne møter som er viktig å få med seg synes jeg. :)

Skrevet

På foreldremøtet hos oss hadde de fått helsesøster til å komme og snakke om barn og psykisk helse. Veldig nyttig og interessant! Etterpå var det praktisk info og litt om fagområdene de skal gjennom. Var veldig fornøyd med møtet!

Skrevet

På vårt foreldremøte var det først info om barnehagen og litt om den nye rammeplanen. Deretter var det to som kom for å snakke om oppdragelse og grensesetting. Etter deres info samlet vi oss avdelingsvis for å snakke om egne erfaringer angående temaene de hadde tatt opp. Veldig interessant syns jeg, mannen min syntes det var temmelig kjedelig. (Mente at det meste var sunn fornuft.) Kan nok aldri bli sånn at alle er superfornøyd med innholdet på foreldremøtet. Viktig å gjøre det variert fra gang til gang kanskje?

Skrevet

Vi hadde møte der hovedtemaet var pedagogikken i barnehagen. Fikk veldig bra info og muligheter til å stille spørsmål. Flott å møte personer som virkelig brenner for fagområdet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...