Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har kjæreste fra vest-afrika, og vi har vært sammen en stund. Vi har det kjempefint sammen, bor stort sett sammen hos meg selv om vi har hvert vår leilighet, og går ut en del sammen. Men så klart går vi også ut hver for oss. På grunn av hvordan jeg ser noen av hans venner (som har kjærester) oppfører seg ute på byen, blir jeg veldig usikker på om dette er gjengs for "alle sammen". Disse vennene danser veldig intimt med andre jenter, på en sånn måte at hvis det var min kjæreste ville jeg friket ut. I tillegg har jeg hørt fra tre jenter jeg kjenner som er sammen med afrikanere, at deres kjærester/samboere/ektemenn har vert utro. Og jeg ønsker så klart ikke å dra alle over en kam. Men: Er det noen som har erfaring med dette? Er det mer akseptert blant afr.menn å ha noe på si? Dette er et seriøst spørsmål, jeg vet at d finnes drittsekker i alle grupperinger, inkl.norske menn - men altså. Vil svært gjerne ha svar fra dem som har noe å si her.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 JA.....nesten alle utlendinger er utro!! Grunnen til at eg sier det er fordi jeg har sett det og mange utlendinger som er i et forhold prøver seg på damer når de er ute på byen. Jeg har et forhold til en Tyrker som er gift og har barn. Har også ært med flere som er gifte/samboer/kjæreste. Det er utrolig enkelt å få en utlending til sengs om man vil.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Av de som flyr på byen i tide og utide så er det kanskje litt vanlig. De som kommer fra land hvor det er lovlig å ha flere koner har et helt annet forhold til utroskap enn andre steder i verden. Jeg har vært så uheldig å få oppleve utroskap selv uten at mannen min har flydd på byen. Han innledet et forhold til ei han jobbet natt sammen med som varte i ca. en måned før hun tok å ringte meg. Han hadde jugd til oss begge. Vi prøver å få forholdet til å fungere og går i terapi. Jeg skal ærlig innrømme at han muligens hadde vært ute av døra om vi ikke hadde hatt barn sammen og han hadde hatt permanent oppholdstillatelse. Så man er dessverre ikke trygg selvom de ikke flyr på byen heller. Men det å være utro med en på arbeidsplassen er den mest vanlige formen for utroskap her i landet. Jeg trøster meg med det, selvom jeg skulle ønske han heller bare hadde vært ute etter sex.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Hva har utroskap med det at det er lovlig med flere koner i andre land? For det første så er det ikke akseptert å være utro i de landene, sex utenfor ekteskapet er en stor synd i Islam, drar frem Islam siden dete r der det er lov å ha 4 koner, MEN det er det veldig strenge regler for... Jeg har vært med en tamil før jeg giftet meg og han var aldri utro, og mannen min har heller aldri vært utro, han er også utenlandsk. Men jeg vet om mange som er det ja... de har ikke like stor respekt for norske jenter som for jenter fra sitt land, desverre.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Som Happiness skriver her, så har jeg også den oppfatningen at de ikke har like respekt - jeg mener at de ikke har respekt for kvinner i det hele tatt (tar ikke alle under en kam her altså....), men hvor mange utenlandske menn har koner fra sitt eget hjemland, som sitter hjemme med hus og unger - mens mennene møtes, drar på kafè og treffer andre - gjerne norske kvinner? Jo... jeg snakker av erfaring: MANGE!!! Det er helt sykt å tenke på, stakkars de kvinnene som sitter der å har absolutt ingenting de skulle ha sagt - fordi det er akseptabelt at mennene gjør slike ting!!! Jeg mener ikke at alle utenlandske menn er utro, det er de helt sikkert IKKE, men det finnes utrolig mange - det gjør det jo med norske også, men her er det lettere å avslutte et forhold hvis begge er norsk. Tenker da spesielt på kvinnfolket.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 For all del ikke hør på anonyme over her. Det finnes INGEN holdepunkter for at utlendinger er mer utro enn nordmenn. Er så utrolig provoserende med sånne uttalelser! Men om man har et forhold til en som er gift og har barn, så sier vel det mer enn om denne personen, enn om utlendinger. Det finnes noen som kan finne på å være utro, og noen som aldri i livet vil være det, uansett kultur. Det som er greit å være klar over, er at kulturforskjeller gjør at man kan ha forskjellig oppfatning om hvor grensa går. Er det lov å danse med en annen en partneren? Hva med å gi klem? Kyss på kinnet? Jeg var kjæreste med en kenyaner, og vi snakket godt ut om dette for å bli enige. For han var det helt naturlig å være mer close med jenter han ikke var sammen med, enn hva jeg likte. Vi ble enige om felles grenser som gjalt for oss begge. Han var jo ikke utro, hadde bare en annen oppfatning enn meg om hvordan man oppfører seg når man er kjærester. Kan jo nevne at det for han var stor forskjell på å være kjæreste og gift. Kjæreste var liksom ganske løst, mens gift var mer forpliktende. I dag er jeg gift med en fra india. Han går aldri lenger enn å gi andre jenter en klem, og det er jo selvfølgelig ikke noe problem. For han ville det føles nesten som å være utro å danse med en annen jente, eller gi venninner et kyss på kinnet. Jeg måtte jo nesten overtale han til å innse at det var greit å ha jentevenner, for i hans kultur i hjemlandet var det uaktuelt å omgås med andre jenter enn slektninger. Eneste råd jeg kan gi til HI er å snakke med han om hvor dere mener grensene går. Hva synes du det er greit at han gjør? Hva synes han det er greit at du gjør? Ikke beskyld han for noe han ikke har gjort, men si at du gjerne vil høre hvor han synes grensene går. Og husk; han trenger ikke oppføre seg slik som kameratene gjør, bare fordi de er fra samme område!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå