frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 .... Gutten min bæsjer igjennom 2 pysjer hver natt. Og ull skal vaskes på 40 grader. Bæsjer ikke deres babyer om natten? Har kjempelyst på ull-pysj jeg og, men føler jeg må vaske pysjer på 60 grader siden han bæsjer sånn. Tips til meg?
Luca Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Skifte bleiemerke kanskje? Hadde lillesnupp her bæsjet igjennom pysjen sin 2 ganger pr natt, så tror jeg nok hun hadde måttet klare seg uten ullpysj:-) Har alltid brukt Libero på snuppa, men da lillesnupp bæsjet igjennom plagg på plagg testa vi ut Pampers....og aldri gått igjennom siden. Men liker jo egentlig ikke Pampers da, store multinasjonale selskapet som sikkert har et hjerte av sten og dritt lukter det av de så orker ikke tenke på hva som er tilsatt bleiene og bla bla bla..men det var jo ikke dette du spurte om:-) Men jeg hadde kanskej testa ut et annet bleiemerke...
MintCondition Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Hadde også villet byttet bleiemerke...Guro har bæsjet gjennom én gang (siden hun var sånn liten nyfødtbaby som bæsjet hele tiden da), og det var da hun hadde diaré ifb. med den første tanna som kom.
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2006 Skal jeg jammen gjøre! Har jeg ikke tenkt på! Det kommer oppover ryggen, og man blir SÅÅÅÅ lei av å stå opp og skifte på både ungen og senga, og når du endelig er ferdig så vil ikke Jonas sove. Er jo lys våken av alt styret! Takk for tipset!!!
Sivalur Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Bytt bleiemerke, selvsagt. Men, måtte bare nevne at på Utstyrsguiden her på DIB står det at det holder lenge med bomullspysj...
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2006 Hmmm... nye bleier i morra. Jonas er prematur, og må derfor få jern-tilskudd hver dag. Det får han hard mage og mageknip av, så han får sviskesaft, og da bæsjer han hele tiden. Kjøpte BabyBjørn vippestol til ham lørdag for 2 uker siden, har vasket den 5 ganger fordi han har bæsja sånn. Håper det hjelper med Pampers ;0)
Luca Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Pampers sine er myyye lengre på ryggen. Var hos en venninne her en dag, og hadde glemt bleier så fikk en Libero. De var skikkelgi korte syns jeg, så selv om lillesnupp ikke har den flytende mm-avføringen lenger var jeg nervøs for at hun skulle bæsje igjennom før vi kom hjem.
MintCondition Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Ja, klart det holder med bomullspysj men jeg syns det er deiligere med ullpysj samme hva Utstyrsguiden sier, godt og varmt med ull Og blir ikke kald og klam om det skulle bli varmt (har et ganske kaldt soverom da)
MintCondition Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Åh, jeg svelget også en kamel på tvers da jeg byttet fra libero til pampers...men heller den kamelen enn å få bæsj på alle klærne (Guro bæsjer jo som sagt vanligvis ikke om natta lengre, men med liberobleiene så tøyt det ut på dagen også)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg vet, elsker alt av ull-tøy. Får se hvordan det går med pampers - kanskje det blir ull-pysj her også etterhvert ;~)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Du kan også prøve å bytte til større bleiestørrelse (eller mindre). Det hjelper for en del. Prøv dere fram. Jeg foretrekker libero, liker den bleien bedre (i tillegg til jeg ikke har sansen for pampers-konsernet, som andre nevnte over her). Men så har heller ikke lillegutt for vane å bæsje gjennom bleier og klær... Natta! Smiley
Libido- Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Vi bruker større bleie på lillegutt om natta, dette fordi han tisser utrolig mye. Bruker pampers sin, de lukter veldig, men er kjekke pga. strikk i livet. Bruker en størrelse større.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 takk og pris, min har aldrig bæsjet om natta.....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Det kan ikke være at han får litt mye sviskesaft? Høres voldsomt ut m all den bæsjinga...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Tror jeg ville vurdert å skifte bleiemerke eller størrelse altså =) De skal ikke bæsje gjennom bleiene... da er de ikke bra nok (bleiene altså)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå