Gå til innhold

Hvilken drikke til maten til 10 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer fortsatt, men gir vann i tutkopp til måltidene. Hva gjør jeg når jeg nå etterhver ammer mindre og mindre.. Kan jo ikke begynne med kumelk enda?? Og morsmelkerstatning er hun ikke noe begeistret for! Ammer vel ca 3-4 ganger om dagen, og et par ganger om natten..

Prøver forsåvidt å venne av om natten, men det er ikke bare lett, for storebror våkner av skrikinga...selv om de er på hvert sitt rom..så har nesten gitt opp det prosjektet inntil videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv en gutt på 11 mnd som jeg sluttet å amme når han var 10mnd. Han drikker vann til alle måltider, men får en flaske med erstatning som kos før han skal sove på formiddagen.

Uten om det så får han i seg den melken som er i grøten måltidenen. I følge helestasjonen så er det nok melk.

Har hørt noe om at de trenger 5-6dl melk daglig, da inkludert den mengden væske du bruker i grøten. Så lille gutt får grøt to ganger daglig som tilsvarer 2dl veske pr. måltid, da er vi allerede opp i 4dl.

Skrevet

Hei! Har en jente som snart er 10 mnd.,som faktisk HATER mme. Så her er det vann til måltidene og mm på morgen og kveld. Jeg tok det opp med hs, da jeg lurte på hva jeg skulle gi henne som drikke hvis jeg mistet melken. Hun svarte at vann som tørstedrikke er supert,og at de får i seg kalsium gjennom andre matvarer. Som grøt,broccoli,etterhvert litt naturell yoghurt osv. Så lenge hun fikk i seg nok væske var det det viktigste. Er jo ikke så lenge til de kan få smake vanlig kumelk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...