Natteravnen* Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 God aften alle sammen! har et lite spørsmål som eg håper noken her vil svare på... lille tulla mi fikk idag litt mme, mor har plutselig fått litt lite melk( pumpar å ammar for å få opp prod. men...) ho fikk mme ca midt på dagen og i kveld har ho hatt ei lang periode med skriking. Ho har ikkje gjort dette tidlegare, er no 2 mnd. ( veit eg er heldig , har hatt to veldi rolige ... :-) ) -uansett, ho har iallefall hatt magekip, og eg lurer på om det er en reaksjom på den lille skvetten med mme, og om det er noke som kjem seg etter kvart, eller kva erfaring har dokke andre me slikt?
Reveenka Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Min tredje tålte ikke mme ( hun er nesten fire år nå, men jeg husker ikke symptomene lenger, hjelpe meg!) så vi kjøpte noe steindyre greier på apoteket helt frem til hun var litt over året, da begynte det å gå seg til. Vi fikk refundert melkepulveret fra trygdekassen, husker jeg.
dritgrei hei hei! Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 hei du, dette er en hilsen fra en mme-mor. jeg har nesten ikke melk på kvelden jeg, så her har begge ungene fått, og kommer til å få mme til kvelds. mao et måltid om dagen. med førstemann så erfarte jeg at han reagerte med mageknip på den ene typen men ikke den andre, og hun som nå er fire mnd har hatt luft i magen fra start av så hun får minifom i korte perioder av gangen. mme har jeg altså erfart at kan være litt tungt for de små tarmene, men det lar seg fikse...
Natteravnen* Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2006 haisann, -fikk dei mageknip ganske raskt etter måltidet, kan du huske det?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har gitt mme på kvelden til mine små etter ammingen, og har alltid hatt litt maltekstrakt oppi flasken. Dette ble jeg anbefalt av hs og har aldri opplevd at de har fått vondt i magen av mme. Kanskje verdt å prøve neste gang:-)
Gummelillan Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Alle mine tre har reagert på MME med dårlig mave - reagerer også når jeg drikker eller spiser noe med kumelk i. Men det er sånn bare de førsdte 4 mnd for vår del. Etter det går det over. Vedvarer problemet kan du spørre om rekvisisjon på Nutramigen eller hva det nå heter som fås kjøpt på apoteket som er mme som ikke er basert på kumelk.
strikkballen Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Lille-junior reagerte også på mme til å begynne med. Fikk mageknip og skrek mye en natt. Tok ham med til kiropraktor dagen etter, og det hjalp faktisk med en gang. Siden har han vært helt fin.
dritgrei hei hei! Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 nei det har jeg i grunnen ingen formening om, så da har nok ikke det vært regelen... hun minste er jo bare fire nd så vi er liksom midt oppi det, og hvis det hadde vært tilfellet så ville jeg nok visst det... vi har begynt med ammete i melka, det hjelper også ganske bra altså. eller rettere sagt, hun har ikke hatt vondt i magen på en stund nå. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå