Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Jenta mi er 11 mnd, og jeg er ikke sammen m pappaen. Fikk mld av farmoren hennes nå om hun kunne trille tur m henne imorgen.. vet hun har planer om å besøke en venninne sammen m lillejenta. Men problemet er at lillejenta kjenner nesten ikke farmor!! Hun ser henne kanskje en gang annenhver mnd, noen ganger en gang i mnd. Men det er SJELDEN for en så liten jente. Forrige gang hun var her (over 1 mnd siden) så ville hun ikke til farmor før hun hadde vært her en stund, og kjente henne ikke igjen. Og da har jeg ikke så lyst å sende de ut alene! Noen fortsåelse for det her? ? ? Farmor er i tillegg veldig voldsom av seg, og jeg stoler ikke 100 % på at hun passer på til ENHVER tid.. hun er litt sånn "ooooops..... oi...."
Eliise Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Hmmm.... Vanskelig det der. Farmora til den lille her er også litt sånn "oiiiisann" og veldig distre. Og jeg lurer noen ganger på om hun husker hvordan det er å ha smått!! Men de har jo vært der før, de vet jo hva som kreves med småbarn! Så det går sikkert bra =) Regner med at de er flinkere til å passe på når ikke mamma'n er der med haukeblikk å følger med ;-) Synes du skal si JA jeg... Blir vel godt å ha barnepass av og til og? Og hva med å la henne komme inn til dere først, så de får hilse og bli "kjent" igjen! Så ser du om lillejenta er trygg på henne!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Kommer aldri til å bruke henne til barnepass, siden jeg ikke stoler fullt og helt på henne, pluss at jeg har flere i min familie som står i kø, de kjenner jenta mi bortimot like godt som meg, og da er jeg helt trygg. Men er veldig usikker på at hun skal ha henne m til en venninne... i hus uten barn er det veldig mange farer, og siden hun ikke følger så nøye med, kan det jo skje mye.... ugh... trapper osv...
-carina- Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Dette var en vrang problemstilling. Siden dette er farmor, så har hun jo "rett" til å få være litt med barnebarnet sitt. Men samtidig så har jo du "plikt" til å sørge sikkerheten til jenta di. Du kan ikke foreslå at farmor tar med seg sin venninne og kommer på kaffe-besøk til deg i stedet, da?! Er det mulig å snakke til farmor, eller? Kan du forklare henne at når hun nå er så liten, så glemmer hun mennesker så fort, og må nesten få bli litt bedre kjent med farmor før hun blir med henne. Jeg tror jeg hadde sagt nei, sikkerheten til datteren din må jo komme før følelsene til farmor. Men jeg kan godt skjønne at det ikke er enkelt... (Men av hensyn til farmor, så tror jeg ikke du bør si at du ikke stoler på henne, men skyld heller på at jenta er så liten, må bli litt større først og bedre kjent med farmor...) Lykke til! )
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 He he neida skal ikke si at jeg ikke stoler på henne! ;o) Men har ikke et kjempe forhold til henne, kjenner henne ikke så godt, men no hard feelings mellom oss assa. Og selvom hun er farmor, så kjenner jeg henne ikke godt nok, og pleier ikke sende datteren min m folk jeg ikke kjenner!! Hun spurte for 3 mnd ca siden også, og da sa jeg at jeg ikke synes de kjente hverandre godt nok, og at jeg ikke visste hvordan jenta mi ville reagere på å dra ut sammen m henne. Og jada, det skjønte hun godt sa hun. Men siden det har hun sett henne to ganger, så hvorfor skal det ha forandret seg siden det??????? Hmmm,... merkelig dame ja...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Er en interissert i barnebarnet sitt så passer en vel på å se det litt oftere enn dette. Jeg hadde sagt klart nei. Jeg har ikke sendt ungen min til noen hun knapt kjenner. Slev om det er bestemora....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 TAKK for at det ikke bare er meg! Sendte svar på mld igår, men har ikke hørt noe tilbake... kanskje hun er sur nå? Men siden jeg har sagt det til henne før, så burde hun jo kommet litt oftere så de hadde blitt godt kjent, DA kunne hun fått ta henne m se ut en tur. Hun bor 1 time unna, men har jo bil, så så vanskelig er det da ikke!!!!
mamma til fire små Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 farmor har vel oppfostret sine egne barn, så hun vet nok hvordan det er med småbarn. hun vil nok passe ekstra godt på når du ikke er tilstede og hun har det fulle ansvaret. men du kjenner datteren din best. pleier hun å reagere på fremmede? ragerte hun negativt sist hun var med farmor? beste måten farmor kan bli kjent med barnebarnet sitt, er vel å være alene med henne. skal jo mye til for at det skjer noe alvorlig tenker jeg. og hvis datteren din slår seg vrang ller blir vanskelig pga av at hun ikke kjenner farmor, så kommer nok farmor ganske kjapt tilbake med henne;) men skjønner at det ikke er lett for deg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Men vil ikke at datteren min skal føle seg utrygg og "forlatt" liksom. HUn har oppfostret sine egne barn ja, men ting har ikke vært så nøye der i gården.... ;o) Datteren min reagerer litt på fremmede ja, og sist gang farmor var her, så kjente hun henne ikke igjen, hang rundt bena mine, og ville ikke til farmor. Mens de i min familie som hun kjenner godt hiiiiver hun seg over selvom hun ikke har sett de på en uke...
mai mammaen til to Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 jeg hadde sagt nei... du kan jo heller be henne komme på besøk til deg...eller tilby deg å komme en tur til henne...
KaMa Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har vært bevisst på denne problemstillingen hele tiden... Det er oss voksne sitt ansvar å legge til rette slik at barnet kjenner og er trygg på den eksterne familien dersom vi vil at barnet skal ha kontakt med dem. Jeg har vel vært ganske så tydelig på at dersom farmor skal ut å trille, så må vi legge det opp slik at de kjenner hverandre. Hun har hatt lyst å trille siden pjokken kom ut omtrent, men fikk ikke trille før han var omtrent 5 mnd. Det hadde sikkert gått helt fint tidligere også, men vi hadde ikke mye kontakt og jeg ville ikke sende dem ut når jeg visste at ikke pjokken kjente henne. Jeg har tatt opp dette med samboer (han har ikke mye kontakt med sin mor, til tross for at hun bor i samme by som oss...) at han er nødt (altså som i NØDT) til å legge det opp slik at de har mer kontakt. Nå er hun fast å triller en gang i uken, og alltid innom på kaffe før de går. Siden du ikke er sammen med faren ligger hele dette ansvaret på deg, slik jeg ser det. Du burde kansje ta det opp med henne, og legge til rette slik at dere har mer kontakt. Om ikke det er noe du har så lyst til, så ha i tankene at dette er til det beste for barnet ditt. Lykke til. :-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Siden hun selv har hatt barn går det nok veldig bra. Men jeg er en optimist tror det meste går bra. Farmoren har sikkert lyst å bli kjent med ungen vil sikkert ikke være så frampå Vis att du har lyst til å bli kjent med henne. Må være litt opp til deg også. Du kan jo ringe holde kontakten du også. Stol på henne så har du en fin barnevakt og tulla får en farmor. Det fortjener de begge =0)
Crazywoman Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 jeg er sikkert litt kald men: besteforeldre har ikke rettigheter. Det er et privelegie å kunne ha kontakt med sine barnebarn, og jeg mener at mor og far har nok å ta tak i når de får små. Det er opp til besteforeldrene å ta ansvar og kontakt. De er da voksne mennekser. På den annen side må de også forstå at de har hatt sine egen barn og de nye små er ikke deres å oppdra eller gi til å spise hva passer dem.
mamma til fire små Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 hva ble det til da HI? ble det tur på farmoren, eller sa du nei?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #16 Skrevet 30. oktober 2006 jeg sa nei jeg.... prøvde å forklare det på en fin måte at jeg synes det gikk for lang tid mellom hver gang de så hverandre, og at de da ikke kjente hverandre godt nok... ble ikke så blid hun nei...!!!! Jaja, får håpe hun tar det til etterretning da ;o) Hun skrev mld som nesten tydet på at jeg nektet henne å se barnebarnet sitt osv osv, det har jeg ALDRI gjort!!! Så jeg liker henne ikke spesielt godt for tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå