Gå til innhold

Hva gjør man med en mann som hjelper til så lite????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!! Er det noen som har det på samme måte eller har tips? Samboeren min er ikke noe flink å hjelpe til med noe og med en unge på 16mnd og en på vei så blir det litt mye for meg av og til....jeg prøver stadig å si det men det forstår han jo ikke.Hva kan jeg gjøere tru??? Han er mye borte så jeg er MANGE timer alene med minsten alene og jeg jobber 100% og er 5,5mnd på vei,så naturlig nok blir jeg fortere sliten..... (ble litt syte mld dette men) Fortvilet og gråter en del....Håper på noen svar og tips....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tålerert en slik oppførsel... har man familie så har man familie, og da tar man med det som følger både kos og pes! Ikke f.. at min mann hadde fått ligget på latsiden og jeg skulle holdt huset i stand, jobba 100%, hatt ansvaret for barna alene og i tillegg gått gravid! Det er ikke sånn det skal være!

Til sammenlikning jobber min mann veldig mye. Jeg er deltidsansatt og student. Vi deler på husarbeidet: den som kommer hjem først lager middag, den som ikke lager rydder etter maten, vi vasker huset sammen og veksler på å ta en halvtime på sofan når vi kommer hjem (har et barn på 2,5 som finner på mye bøll hvis mamma og pappa skal ligge på sofan) Dersom den ene jobber mer enn den andre i perioder faller mer husarbeid på den som jobber minst, men dette er stort sett aldri noe vi krangler om, det faller seg slik naturlig!

Det er selvfølgelig noen damer som synes det er helt greit å ofre seg helt for mannen sin, men jeg er ikke en av de og det høres ikke ut som om du heller er det. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet som en hushjelp og jeg synes mannen din viser deg liten respekt ved å ikke ta hensyn, spesielt nå som du går gravid.

Desverre har jeg ingen gode råd å gi, for det er så vanskelig å si hva andre skal gjøre med livet sitt. Men jeg synes oppriktig synd på deg som har det slik, og håper mannen din får opp øynene sine snart!

Skrevet

Hm.. har du prøvd å sette deg ned å snakke med han? fortelle hvordan du har det.. vi jenter har vel kanskje en tendens til å " åh.. du gidder aldri å gjøre noe du.. " og da gidder de iallefall ikke.. Kanskje dere kan ordne en liten arbeidsfordeling? at f.eks han kan ha ansvar for å støvsuge.. eller noe..

Jeg har ikke det problemet selv.. er 6 mnd på vei med førstemann.. og er sykmeldt pga smerter i bekkenet når jeg går mye.. men klarer meg greit hjemme.. så nå jobber sambon veldig mye.. så da har jeg liksom tatt ansvar for hjemme.. ;) men rett som det er så har han støvsugd og ryddet. og det er virkelig deilig. ;)

Håper det ordner seg for deg! tror det vil være en god ting å i første omgang snakke med han.. si hvordan du har det!'

mange klemmer fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...