Gå til innhold

vibrator!!!!

MammaChicka og Even Nikolay

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har blitt fortalt at man IKKE skal bruke vibrator...

stemmer dette?

ble sagt at det kan forstyrre hjertet til spiren....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ikke vet jeg...

men tør ihvertfall ikke å satse på det, før jeg har finni det ut!!!

Skrevet

Vi har spurt to leger og en jordmor om det og alle har sagt at om det ikke er vondt/ubehagelig så er det ikke skadelig eller farlig så kos deg :)

Skrevet

Hørte at man ikke skal bruke vibreringen, har noe med at man kan få åpning av det el noe sånt...

Skrevet

Orgasme hos kvinnen kan sette igang veer. Det er vel kanskje det de mener?

Skrevet

Ikke engang ti orgasmer på rappen kan sette igang noen veer med mindre ting er modent fra før. Heller ikke kan noe vibrasjon på en vibrator sette i gang noe som helst.

Så, igjen -så lenge dere av en eller annen grunn har fått forbud av lege mot å ha sex, få orgasme eller bruke vibrator -og så lenge ting ikke er vondt eller ubehagelig så finnes hverken sex eller leketøy noe farlig i svangerskapet :)

Skrevet

hmm.. mn skal ikke bruke vibrator, las sette for ikke så lenge siden på en eller annen side! Man kan bruke dildo, men skal ikke ha på vibrator på den.. husker ikke eksakt hva som sto der men vibrasjonene var vertfall ikke bra... søk på google eller noe du så finner du d sikkert ut:)

Skrevet

Hva er det med folk egentlig?

Selv om det er en tråd med 10.000 innlegg som motbeviser en eller annen påstand så kommer det noen diltende og har hørt om noen som tror de har lest et sted at noen mente de trodde at...

Tror gjør man i kirka, har man medisinske spørsmål så spør man legen ikke google. Så når folk har fått høre at det ikke er farlig så er det nok ikke det mest ille man kan gjøre. SELV om det kan stå "bør ikke" og "utvise forsiktighet" på sider som kanskje tar faren for eventuelle søksmål mere alvorlig enn om mor har et sexliv eller ikke i de ni månedene det er snakk om... :)

(Det kommer sikkert noen snart og sier at man kan bruke dildo, bare vibrasjon er slått av... så mye for å ha en hel tråd når folk uansett bare leser første innlegg før man svarer. Ok folkens, selv om den søkefunksjonen her inne på barnimagen suger sure sokker så er den der i tilfelle man lurer på om noen har spurt om det samme før)

Skrevet

Faktisk var det en professor som fortalte i en lecture at det mest ideelle var om gravide avholdt seg fra sex, siden oxytocinen i orgasmen hennes og prostaglandinene i spermen fra mannen kan føre til tidlig fødsel. Dette gjelder selvfølgelig bare de som er predisponert for å føde fortidlig, men man vet jo ikke alltid på forhånd hvem disse er. Derfor mente han at man burde være måteholden med sex.

I Norge anser man sjansen for tidlig fødsel grunnet sex er så liten at de ikke råder folk til avholdenhet under svangerskapet. MEN, dette er altså kontoversiellt. Det er sikkert derfor det er mange her inne som har hørt forskjellig. :)

Vibrator vet jeg ingenting om, men den fører jo til orgasme, så kanskje det er det?

Skrevet

Hei du anonyme.

Siden du for meg også stiller i klassen "noen mener at noen jeg ikke vet navnet på har sagt at... og derfor tør jeg ikke signere med mitt eget nick", så vil jeg bare nevne at det er mange land rundt om i verden som har lang og god erfaring med skremselspropaganda og spre rykter uten å bry seg med nærmere dokumentasjon.

Vi nevner i fleng Tyskland i 40-åra, og Kina, Cuba og Nord-Korea nå til dags.

Vi har kanskje sklidd litt ut fra hva tråden startet med, men vi fikk som sagt forklart at hvis lege/jordmor mente at en enkelt person ikke burde bruke dildo i sitt svangerskap så ville man få beskjed om det

Skrevet

Hei.

Det var ikke meningen å signere uten nick. :) Det er meg som har vært på forelesning om sex i svangerskapet. Det er jo ikke alltid de norske helsemyndighetene er besst oppdatert heller da. :) Jeg synes faktisk de er utrolig konservative og gammeldagse på det meste ang. obstetrikk (f.eks. ultralyd).

Men, akkurat på dette punktet hadde jeg faktisk gitt beng og fortsatt med samleie, MEDMINDRE jeg visste bestemt at jeg hadde en risiko for å føde for tidlig. Det blir for dumt å be folk leve i sølibat i 9 mnd. fordi det gir en bitteliten risiko for å føde for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...