Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 jeg er så sliten, hodet verker. jeg ammer kontinuerlig. har aldri kjeftet på 3 åringen før nybabyen kom......livet er herkete av dette ammestyret. hadde det i det minste vært 1 time mellom øktene så hadde jeg overlevd...men det er amming hele tiden. tror jeg tvinger gubben til å overta ansvaret litt, og skriker ungen....så får den få mme....så får det heller ødelegge hele ammetiden osv...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Uff da..Hvor gammel er babyen din? Tar h*n smokk?
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 3 uker....tar ikke smokk...selv om vi øver veldig på det...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 har dere prøvd ulike typer smokker? Mange har gode erfaringer med "Trøst" fra apoteket og Nuk smokkene.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 at ikke du bare gir mme til du føle deg litt bedre å ikke er så trøtt? kan pumpe deg eventuelt! virker som du er utrolig sliten! det er absolutt ikke bra å ha det sånn! ta å lag en flakse med 160ml la babyen din spise det den vil! sååå går du å tar deg en laaang å god lur!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Hvorfor ikke kombinere mm og mme slik at du kommer deg litt ovenpå igjen. La pappa gi litt flaske og du kan amme av og til. Så har du melk når rutinene kommer igang og babyen ikke krever mat fullt så ofte.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 hei Fertila:) jeg vet hvordan du har det! det var sånn her også i begynnelsen, jeg var så fortvila at jeg hadde mest lyst til å hive jentungen i vedskjulet å lukke døra!!! skrev innlegg på innlegg her og alle sa det ble bedre men det hjelper så lite å høre, men det blir faktisk det. nå er jenta mi 10 uker og noen dager vil hun ha mat hele tiden men de dagene blir skjeldnere og skjeldnere. nå er det alt fra en halv time til tre timer i mellom. her var detmagen som gjorde det... skjønte ikke det med en gang for det irket ikke som hun hadde vondt men det hadde hun, det viste seg etterhvert... så jeg kuttet ut all melk i kosten min, tom det som inneholder melkepulver ol. det hjalp veldig på mat tidene hennes. skaffet meg også en babybjørn som er blitt flittig brukt, så får hun den nærheten som hun vil ha. nå har vi også funnet ut hun har kiss og behandles for det. det hjelper også litt på humøret hennes. siden hun ikke sover om dagen så er det en fordel...:::: så det blir bedre faktisk men det tar litt tid, jeg er helt sikker på det!! mitt råd til deg er å kutte ut det ho kan få vondt i magen av, for magevondt og spising hele tiden hører sammen... lykke til klem fra:
mai mammaen til to Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 du kan jo ev pumpe deg litt og la pappaen gi på flaske? ev med litt mme innimellom.. jeg husker datteren min hang veldig ofte i puppen og...det jeg gjorde etter en stund var å ligge meg ned mens jeg gav mat..da fikk jeg slappet av samtidig som hun fikk pupp
akt80 & Sara Emilie Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 hei du:) jenta mi ville heller ikkje ta smokk før eg prøvde nuk smokken, etter en uke med den tar hun alle smokker:) sluttet med å amme for det tok nesten knekken på meg.. ble deprimert, turde ikkje å få ut av huset for hun skulle jo ha pupp hele veien og ble aldri mett:( mamming er viktigere enn amming!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Det kommer seg skal du se :-)
Gla-mor Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Du blir vel ikke dårlig mor av å amme, men kanskje av søvnmangel (blir både deprimert og sur av det). Tenk på om det er kolikk, kiss eller noe annet, babyen har vel ikke det helt klart for seg om h*n er sulten, har vondt i magen eller trenger å være nær deg. Bæresele/bæresjal er kanskje noe du kan prøve. Vår lille kolikkbaby fikk mat for ofte (tror jeg), og fikk vondt i magen pga det, og fikk for lite søvn også. Ble bedre når vi bysset i bæreselen, gikk tur med vogna, og prøvde å regulere matingen til 2. hver eller 3. hver time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå