Gå til innhold

Orgasme og smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette blir mitt første innlegg på denne siden. Jeg er 30 år gammel og 6 uker på vei med mitt første barn. Det betyr altså at jeg har termin i slutten av juni 2007.

De siste par ukene har jeg fått kraftige smerter i underlivet etter orgasme. Er det andre som har opplevd dette? Det kjennes nesten ut som om underlivet (livmoren?) blir hengende igjen i slags "krampe" etter at jeg har fått orgasme.

I tillegg har jeg den siste uken hatt et par mikroskopiske blødninger. Har hørt et sted at det ikke er uvanlig i løpet av svangerskapet, men jeg blir likevel litt urolig. Andre som har erfaringer med dette? Det er ikke snakk om noe i nærheten av en mensblødning, men kun litt lysrosa farge når jeg tørker meg etter et dobesøk, hvis dere skjønner.

Til slutt: Hvor lenge venter dere med å fortelle andre at dere venter barn? Er det fortsatt 12-ukers regelen som gjelder? Har noen statistikk på hvor mange som mister barnet i løpet av de 3 første månedene?

Det var mange spørsmål på en gang, og ikke alle var i nærheten av temaet sex. Håper likevel noen tar seg tid til å svare!

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bare si litt om når vi har fortalt om graviditeten til andre. Min første graviditet endte i spontanabort i uke 9-10. Dermed var vi forsiktige med å fortelle om neste graviditet før vi følte at vi var på den sikre siden. Syns liksom at sorgen over aborten var privat og ville slippe at alle bare gikk og ventet på at jeg skulle bli gravid igjen. Ville unngå stress og press. Derfor ventet vil til uke ti ca i de neste svangerskapene. Syns 10-12 uker er greit. Da begynte jeg å få mage, så syntes det var greit å si det. Er man skikkelig kvalm de første ukene, så er det jo kanskje vanbskelig å holde på hemmeligheten så lenge. tror det er veldig individuelt når man ønsker å fortelle. Føl deg fram hva du syns er riktig. Vet om dem som har fortalt det nesten med det same og vet om dem som har ventet lenger enn 12 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...