Jordbærjenta:-) Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Hvis jeg feks spiser løk,kål,erter osv som bebin kan reagere på, hvor lang tid tar det før det går i melken, og når forsvinner det igjen. Har så veldig lyst på taco idag:-) og vet han reagerer litt på løk, så tenkte og pumpe og gi på flaske evnt.. men når kan jeg amme han igjen???
Hidjey Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Ja, dette lurer jeg også på!! For jeg pumper og gir på flaske, og det er tydelig at jeg har spist noe som han ikke tåler, for han har kviser i hele ansiktet og i hodebunnen. Men siden jeg pumper så er jo ikke helka helt fersk, så det er vanskelig å finne ut HVA han reagerer på..
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 dette vil jeg også vite!
-carina- Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har prøvd å finne svar på det jeg også... Og det jeg har lest her inne før er at det tar mellom 1-24 timer... Men det er noe jeg bare har lest her, vet ikke om det stemmer. Jeg TROR (men ikke skyt meg om jeg tar feil) at dersom du spiser, så pumper du brystene tomme 1-2 timer etter måltidet, så vil den nye melka i puppene være fri for det du spiste... Men det varierer kanskje i forhold til hva man har spist også?!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Hidjey: "Kvisene" han har, har nok ikke noe med hva du spiser å gjøre. Det kalles for hormonelt utslett eller "røv", og har altså med hormoner å gjøre.
Hidjey Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 aaaah, bra det da. Han ser ut som en 14åring i værste pubertetstid..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 jeg har hørt med en ammehjelper, og hun sa at alkohol og nikotin går rett i melka, men andre ting , som erter, kål , løk etc. går i melka når det kommer i blodbanen. Dvs når det har passert/holder på og passere i tynntarmen. Tiden det tar kan vel være opptil et døgn... du som har lyst på taco, spis du :-) du trenger jo ikke spise løk og hot saus... mmmmm.... godt... spiste det nettopp.. vel bekomme
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Hmmm, tydeligvis forskjellige meninger her, da. Jeg har lest (og fått høre av min hs) at maten vi spiser går i melka etter 4 timer. Da er den iallfall på topp (mulig det kommer litt før også?). Deretter avtar det gradvis, og etter ett døgn er "alt ute"... Jeg vil tro at etter 1/2 døgn er det mest ute, så hvis ikke poden reagerer veldig, burde deg gå greit... Men - det ser at andre har fått høre noe annet...? Hildemamma
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Lege på nyfødt-intensiven sa 30 min til 4 timer, hvis ikke du av en eller annen grunn har veldig langsom fordøyelse da ;0)
satime Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg leste et innlegg på babyverden der jordmor anbefalte å teste ut ulike matvarer ved lunch-tid. Da slapp man å eventuelt ha et gråtende barn på kvelden, men på ettermiddagen istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå