Gå til innhold

Når begynner/begynnte dere å tenke på nummer 3


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann:)

Her var ikke nr3 planlagt i det hele tatt. Vi trodde ikke våre egne øyne da vi fikk nr2 etter å ha ventet i 7år og visste vi ikke kunne få flere enn et barn. At jeg ble gravid når nr2 var 4mnder hadde jeg ikke kunnet planlagt i min villeste fantasi*ler* Og jammen er jeg overveldet, glad og takknemlig!

Når det er sagt ville jeg nok ikke planlagt mindre en 14mnder mellom de to yngste på dette tidspunktet. Men som jeg skrev et eller annet sted her; ingen foreldre, barn eller livssituasjoner er like. Jeg angrer ikke et sekund på barna jeg har fått, men kunne jeg ommøblert litt på "taiminga" så hadde jeg nok gjort det.

Først hadde jeg en gutt som gråt sine modige tårer sammen med pappa og mamma fordi verden er urettferdig og alle andre får søsken. I 7 år! Så kom den store overraskelsen og nesten 14mnder senere en enda større overraskelse. Situasjonen vår tilsier at det ikke skal gå helt smidig kan du si, men vi får det til med kjærlighet og viljestyrke føler jeg. Jeg er ufør, mannen min student i sverige, eldstemann i skolen og idrettslag, mellomstemann veldig aktiv og minstemann med kiss. Hadde jeg vært frisk, mannen min hjemme og alle barna gjennomsnittsbarn hadde nok situasjonen vært mer rosa. Men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange av disse gjennomsnittsfamiliene....det er alltids noe som er litt mer krevende eller vanskelig eller anderledes og det tror jeg er viktig å ta høyde for. Men som jeg skrev over her....jeg har ikke angret et sekund og har jeg ikke gjort det de siste 6mndene så kan jeg ikke forestille meg hva som skal få meg til å angre....eller vil ikke mener jeg*smiler*

 

Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ser det er et par mnd. siden du skrev innlegget. Jeg har lagt inn samme spørsmål litt lengere oppe (02/01). Jeg har akkurat samme situasjon, mine er litt eldre - eldste er 3 1/2 og minste har akkurat fylt 2. Jeg er 34 og mannen min er 42. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig med nr. 3. vi tenkte ikke så mye over de 2 første...? Vi vet vi har lyst på en til hvis vi kan få det, vi vet bare ikke når det er best. Det har vært 2 slitsomme år, men vi vil gjøre det en gang til...la oss vite hva du bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rakk vel egentlig bare så vidt og snakke om at vi skulle prøve om et år eller to. Dette er da et år siden, nå har jeg ei datter på 3år og 4mnd, en sønn på 2år og 4mnd og vesle frøkna blir 3mnd om noen dager. For oss holdt det tydligvis og snakke om saken før det skjedde ting.

Det har ikke vært hverken slitsomt eller ille enda, minste frøkna er en engel og godt er det da sønnen min er mye syk. Det var ganske tøft og gå gravid denne gangen med to så aktive barn og alle "gledene" et svangerskap fører med seg, men jeg har aldri angret et sekund på at de er blitt så tett.

Har du tid, råd og energi, vil jeg bare si at det er super koselig og at de vil få mye glede av hverandre.

Mannen min og jeg har planer om enda et barn, men det skal bli en attpåklatt. Nå skal vi kose oss med de tre englene vi har :o) Vi har enda mange år på oss da vi bare er 24år begge to :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...