Gå til innhold

Hvordan vet man at man har nok melk? (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min la bare på seg 30g forrige uke så jeg blir litt bekymret. Føler ikke han spiser så mye lenger. Bleiene er ganske våte, men ikke like våte som de var før. Han virker fornøyd, skriker lite og er våken og følger med på verden.

Hvordan kan jeg vite om han får det han trenger eller om jeg faktisk har for lite melk?

Han er 2 mnd og har lagt på seg 2,5kg siden han ble født, så jeg er ikke bekymret for den totale vektoppgangen hans... enda ihverfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han legger på seg nok i lengre perspektiv, er fornøyd og i fin form er alt som det skal. Vektøkningen kan gå i rykk og napp så å se på økningen i en uke er ikke lurt.

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. En våt bleie, trenger ikke være helt full, og en blid gutt er et tegn på at han får nok mat. Kanskje han bare tar seg en voksepause? Du skal nok se at neste gang du er og veier så har vekten gjort et hopp :)

Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt. De sier i fra når de er sulten, vær trygg på det. Så når han er blid og fornøyd har du ingenting å engste deg for :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...