Bellen Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er førstegangsfødende og ser at Ullevål har et 2 timers smertelindringskurs. Mye av det rent teoretiske rundt epidural etc. kan mann jo lese sesg til på nettet, men det er mer det praktiske jeg er ute etter. Er det noen som har vært på dette kurset, eller noe lignende på andre sykehus, og hva synes dere? Takker for alle svar:)
Myrnixa Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg og mannen var på dette i begynnelsen av september! Var kurs om fødselen og smertelindring. Hadde mest nytte av den biten om fødselen, men var også veldig greit å høre jordmor forklare om de ulike tilbud Ullevål har til smertelindring. Min erfaring er at jeg ikke lærte så mye teoretisk nytt, men er likevel veldig fornøyd med kurset - føler meg mer forberedt på fødselen nå! Var også veldig nyttig for mannen tror jeg, de er jo ikke så flinke til å sluke alt av informasjon de ellers kommer over! Jeg vil anbefale deg å gå på det kurset - veldig nyttig å kunne spørre og grave og eventuelt få avlivet myter og div. feilinformasjon:-)
Bellen Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2006 Takk fror tilbakemelding. Høres ut som det er noe jeg vil ha med meg ja. Vurderte også fødselskurset, så jeg tror kanskje det blir begge på oss nå
Hermine. Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Meld dere på fort, for vi kom ikke med... Var fullt frem til terminen 1/12 både på Ullevål, Oslojordmødrene og Jordmormatja... Så vi får klare oss med bøkene! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå