yo mother-til 4 Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Må bare få lov til å fortelle om min 3 årige Thea, og alt det rare hun kan lire fra seg. I morges hadde vi elektriker på besøk, og hun var kjempeinteressert i å prate med ham og se hva han gjorde på. Han kom før vi var stått opp, så det ble litt hektisk og Thea hadde fremdeles bare pysj på. Jeg ba henne bli med meg på badet så vi kunne vaske oss og kle på oss litt. Da sa hun henvendt til elektrikeren: "Jeg HAR jo klær på! Jeg har pysjamas og en knuskende tørr truse" Etter frokost løp hun rundt i stuen og sang: Påskekjerring, påskekjerring. Jeg sa: "Påskekjerring? hva er det for noe?"......hun tenkte seg om et øyeblikk, løp bort til lekekassen til lillebror og hentet frem en sånn stabel med ringer (sånn pyramideformet vet dere, som skal træs på en stang). hun ga meg den røde og sa: "Her mamma, du kan ta denne røde påskekjerRINGEN" I ettermiddag da jeg sto på kjøkkenet og bakte satt hun og storesøster (Sara) på 14 og malte med vannfarger ved kjøkkenbordet. Hun begynte å søle med vannet og storesøster sa strengt: Thea, du må ikke sprute sånn med vannet, da tar jeg det vekk. "Neivel, jeg skal ikke gjøre det mer" sa hun....så malte hun videre. Plutselig hører vi en streng liten stemme: "Sara! Du må ikke male så fort! Hvis du fortsetter å male så fort så lukker jeg lokket til malingen og da kan du ikke male mer.... Nå lukker jeg lokket til du maler sakte"....og pang så smalt lokket igjen. Da var det både en storesøster og en mamma som ikke klarte å la være å le. Som bestemor pleide å si: "De har det ikke fra fremmede" :-)
♥Snulder Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 De er så herlige!!! tenk om man hadde skrevet opp alle slike utsagn og episoder.... Jeg for min del tenker når det kommer et gullkorn at det kommer jeg til å huske resten av livet.... men det gjør man ikke, dessverre... I dag tidlig holdt jeg på ute på badet da 1 åringen begynte å storhyle: Jeg spør 5-åringen hva som står på og han sier: Jo, henne reiste seg opp litt for fort og da slo boka seg på henne! Og da tuter hun alt hun orker akkurat som vanlig!!! Stakkars boka fikk bulk!! Heheheh... omsorg for søster, neei, men den stakkars boka da gett!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå