Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Hvor vanlig er det at stebarn har overnattingsgjester hjemme hos pappa, stemor og stesøster? Stedatteren min maser om det hele tiden, jeg har sagt nei. Syns ikke det er noe hyggelig når hun har med besøk hit engang, hun blir ufordragelig og skal vise seg frem hele tiden. Slitsomt! Spesielt nå som jeg har termin. Så måtte jeg si ok, hun kunne ta med en av venninnene til onsdag, hun maser og maser... Vil gjerne høre hvor vanlig dette er? Datteren min har hatt et overnattingsbesøk siste året, og det er dette hun bruker som argument for at hun også skal kunne ha med venninne på overnatting her, men som jeg sa til henne, så har hun masse overnattingsgjester hjemme, der hun bor. Så om min datter har overnattingsgjester i sitt eget hjem en gang så må det være greit vel??? jentene er 8 og 10 år gamle...
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 prøv å ikke gjøre forskjell på ungene, fordet om bare 1 er din... ha like regler for dem begge i ditt hjem. hvis ikke kan det hende at din stedatter føler seg uønsket.. og du blir den onde stemor..
anonym akkurat nå Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Det er stedatteren din sitt hjem også... det er hjemme hos pappa... hun fortjener å få lov til det samme som datteren din mener nå jeg... er utrolig uretferdig å gjøre forskjell på dem.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg hadde nok vært imøtekommende på dette punktet, særlig siden det som er sagt før ang onde stemor og slikt, og det med å gjøre forskjell. Men vi har en enkel regel ang overnatting: Bare netter der det ikke er skoledag dagen etter, dvs fredag til lørdag og lørdag til søndag er greit. Vi har gjerne vennene til datteren min begge netter hele helgen, fordi ungene koser seg veldig. Men det går selvsagt på omgang, datteren min overnatter da og da, datteren deres overnatter da og da - en fin måte å få en kveld for seg selv på ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Hovedproblemet er nok for det første at datteren min og stedatter deler et bittelite soversom 6-8 kvm, det er liten plass, 3 jenter blir de, stedatter skal som sagt heve seg selv til de grader, overser/fryser ut min jente glatt, men de 2 sammen går veldig bra. Skjønner ikke vitsen med at hun skal ha med venninne hit. Det blir alt annet enn slapp av kveld... Dette er hjemmet til min datter, helgehjem for stedatter, stedatter har hjemmet sitt hos mor, hvor hun gjør akkurat som hun vil. Eget rom, egne ting..osv Min datter har ikke eget rom, ikke egne ting, og nå er det jammen galt at hun har venner på besøk i sitt eget hjem også nå, som om ikke stedatter har det i SITT hjem hele tiden?! Ikke misforstå, vi har det fint sammen vi 4, koser oss som en familie skal og jeg har ikke problemer med å være stemor, og biomor er veldig glad for at jeg er inne i bildet. Er bare at jeg syns min datter bør få gjøre ting i sitt hjem som stedatter gjør i sitt hjem. Her har jentene hverandre.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Skjønner at det kan bli litt vanskelig da ja. Men ikke sikkert ho på 10 skjønner det. Kanskje dere kan snu på flisa? At din datter får overnatte hjemme hos din stedatter en gang? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå