Gå til innhold

"leke" med en to uker gammel baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når sofian er våken, vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med han.. snakker til hanog holder han opp sånn at han får se på meg, men han går lei å snur seg vekk etter en stund.

det er greit, men han sovner jo ikke etterpå og jeg føler at jeg ikke bare kan la han ligge der, men dette er første barnet mitt, og jeg har veldig liten erfaring med babyer generelt så aner ikke hva som er vanelig....

han er jo bare to uker, men jeg føler det er noe jeg glemmer, at jeg ikke stimulerer han nok på en måte..

hva gjør/gjorde dere med deres to uker gammle babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da gikk det egentlig mest i kosing:) holdt hun og pratet litt

Skrevet

Hm, tiden går så fort at jeg husker ikke helt...men jeg tror jeg sang ganske mye for jenta mi... Og bar henne mye rundt... Hun begynte veldig raskt å gråte hvis jeg la henne fra meg, da, så hun var veldig mye i armene mine de første månedene. Forskjell på babyer, sånn. Når babyen din blir noen uker eldre, kan du jo feks. skaffe en babygym som han kan ligge under å kikke på. Du merker jo etterhvert om han fester blikket på ting du holder opp foran ham.

Skrevet

Det er ikke så lett å huske tilbake for tiden går såååå fort:O)

Tror det gikk mest i kosing,sang og amming...

Du stimulerer han nok skal du se,bare å ha øyekontakt er til tider nok stimulering for disse små:o) Sett på litt musikk hvis du legger han fra deg,litt rolig barne musikk eller noe:O)

Ikke bekymre deg om han bli stimulert nok,det merker du jo allerede med at han blir sliten og snur seg vekk...

Skrevet

Hvis han er del våken og du ikke synes det er noe greit å la han ligge mye for seg selv, så kan du jo bære han. Kjøp deg et bæretøy du har sansen for (med så små fortrekker jeg elastisk sjal - er bare helt nydelig!) og ha han inntil deg. Det er både stimulerende og beroligende for en baby å bli bært. Du blir kjent med gutten din, og han blir bedre kjent med deg - på verdens mest naturlige og trygge måte :-)

Er du interessert i bæretøy, ta en tur innom www.tettinntil.com -Masse spennende info om bæring der :-) Linker til butikker som selger bæretøy, bilder og "bruksanvisninger" for bæretøy, forum m.m.

Skrevet

tusentakk. ja å bære uten å bli sliten i armene hørtes bra ut.

takk for alle svar. :-)

Skrevet

Det er helt genialt! Tulla vår hadde kolikk, så vi måtte bære for å trøste og roe henne. Bærer fortsatt mye, og nå er hun 7 mnd'er. Har en helt nydelig tilknytning til henne, og tror det delvis er takket være en del av bæringen :-)

Har også takket være bæringen en rolig baby med meg når vi handler... Er så greit å slippe å stresse med å gjøre seg ferdig fordi en vet at babyen hyler til snart, eller allerede hyler :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...