Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 kom over et innlegg på skravle.der ble collargol nevnt.den sangen var jeg så glad i da jeg var lita.(yngre enn jeg er nå,hehe) kan noen av dere hele den?? håper virkelig det... var vel på 70 tallet den herja på barnetv...(oi...det er lenge siden...)
Reveenka Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Du skulle ha vært her i sommer da vi gikk gjennom alt vi husket av barnetv fra 70-tallet! Ble sikkert en tråd med rundt 50 innlegg! Men bjørnen Colargol; hmmm: Jeg er bjørnen Colargol som kan synge dur og moll ja hver dag fra ... til tolv tamtamtamtamtamtata trallallatralala og så husker jeg ikke mer
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 åååå,så morro...!!! ja,jeg skulle vært her da..men da ante jeg ikke om denne siden,og var gravid.så jeg holdt meg på "den andre siden",hehe plutselig får jeg lyst til å finne hele sangen.mulig jeg kommer på det når hardisken min sveives i gang.(om et år eller to...) var egentlig mye morro på barnetv da.husker også barnevakten.den dukka var jeg livredd =0)
Reveenka Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Du får lete deg bakover c",) Nothernlights la ut en link til nrk hvor du kunne få opp alt mulig rart om forskjellige barnetv programmer i den tråden... Ta det en kveld du kjeder deg skikkelig!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Siden du ikke sa hvilket språk du ville ha den på så tok jeg med de vi ALLTID synger her........he he he......det var litt juging da;-) Kjenner dere Colargol, hans om synger dur og moll, Colargol han er ikke sann, alt det rare som han kan. Setter han i sving, ja han er en pussig fyr, reiser rundt omkring, treffer alskens folk og dyr. Er med på eventyr, ja. Hvis du liker Colargol, han som synger dur og moll, ja da må du passe på for Colargol han kommer nå. Jeg er bjørnen Colargol som kan synge i dur og moll, ja hver dag fra syv til tolv, gir jeg meg sangen helt i vold, Fuglekongen vår, puster på meg lett og søtt, å så fint det går, tenk nå kan jeg synge støtt. Kvirre vitt, kvirre vitt, kvirre vitt vitt, Jeg er bjørnen Colargol som kan synge i dur og moll, ja hver dag fra syv til tolv, gir jeg meg sangen helt i vold. Jeg er bjørnen Colargol og jeg synger dur og moll, vel så godt som Per og Pål, og på alle språk og mål, Fuglekongen vår, puster på meg lett og søtt, å så fint det går, tenk nå kan jeg synge støtt. Kvirre vitt, kvirre vitt, kvirre vitt vitt, Jeg skal nok bli verdenskjent, bare vent , ja bare vent, Jeg er bjørnen Colargol, som kan synge i dur og moll. Lenge leve Colargol, lenge leve Colargol. France COLARGOL C'est moi qui suis Colargol L'ours qui chante en fa en sol En do dièse en mi bémol En gilet et en faux-col Le roi des oiseaux Vous le savez mes amis M'a donné un beau Sifflet pour faire Cui Cui Cui Cui Cui Cui Cui Cui Cui! C'est moi qui suis Colargol L'ours qui chante en fa en sol En do dièse en mi bémol C'est moi qui suis Colargol Longer version: C'est moi qui suis Colargol L'ours qui chante en fa en sol En do dièse et mi bémol En gilet et en faux-col Le roi des oiseaux Vous le savez mes amis M'a donné un beau Sifflet pour faire cui-cui Cui cui cui cui cui cui cui ! C'est moi qui suis Colargol L'ours qui chante en fa en sol En do dièse et mi bémol C'est moi qui suis Colargol C'est moi qui suis Colargol Je chante sans protocole Mieux que Jacques, Pierre ou Paul En russe ou en espagnol Le roi des oiseaux Est un merveilleux ami Grâce à son cadeau Vous m'entendez aujourd'hui C'est moi qui suis Colargol Mauvais élève à l'école Mais premier au music-hall C'est moi qui suis Colargol UK BARNABY THE BEAR Barnaby the Bear's my name, never call me Jack or James, I will sing my way to fame, Barnaby the Bear's my name. Birds taught me to sing, when they took me to their king, first I had to fly, in the sky so high, so high, so high, so high so high. So if you want to sing this way, think of what you'd like to say, add a tune and you will see, just how easy it can be. Treacle pudding, fish and chips, fizzy drinks and liquorice, flowers, rivers, sand and sea, snowflakes and the stars are free, la la etc...............So, Barnaby the Bear's my name, never call me Jack or James, I will sing my way to fame, Barnaby the Bear's my name. HOLLAND BEERTJE COLARGOL Ik ben beertje Colargol beertje dat kan zingen trala do re mi fa sol 'k dans erbij het is te dol ............ Ik kreeg een fluitefluit Van de koning van de vogels En ik fluit nu luid Ik beleef zoveel lach en leer en huil en speel ............ ik beleef zo veel dansen en ik leer en speel met mijn fluitefluit blaas ik elk verhaaltje uit fuutfuut,fuutfuut,fuutfuut Kinderen nu opgelet nu gaan het beginnen trala do re mi fa sol ik ben beertje Colargol
Reveenka Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Måper med åpen munn-------------------------------------------------c"o) c",)!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 .....hrmf.....jenter, hørt om Google....?? ;-D
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 bøyer meg i støvet for deg,klatten !!!!! TUSEN,TUSEN,TUSEN MILLIONER TAKK =0) ble virkelig glad nå.fikk en bit av barndommen tilbake.men nå må jeg lære meg flere språk,hehe du er bare knuppers =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå